وزارت نفت مکلف به حمایت از پالایشگاه های کوچک شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه ای وزارت نفت را مکلف کردند که خوراک کلیه پالایشگاه های کوچک را به میزان ثبت شده در مجوز تامین کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان ،نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی امروز یکشنبه (۲اسفند)مجلس شورای اسلامی  و در جریان بررسی بخش های درآمدی بودجه ۱۴۰۱، یک بند به تبصره ۱ الحاق کردند.

طبق این مصوبه، با توجه به اینکه تعدادی از پالایشگاه های کوچک به دلیل عدم دریافت خوراک در چرخه تولید کامل قرار ندارند و به منظور کاهش خام فروشی نفت خام و میعانات گازی و افزایش تولید فرآورده های نفتی، وزارت نفت مکلف است خوراک کلیه پالایشگاه های کوچک را که قبلا برای آنها مجوزهای قانونی صادر شده است، به میزان ثبت شده در مجوز تامین کند.

نمایندگان در ادامه بند الحاقی یک تبصره یک را که در آن ذکر شده بود ، معادل ۹ میلیارد دلار موضوع ردیف ۱۸ جدول مصارف تبصره ۱۴ این قانون برای تامین کالاهای اساسی دارو و تجهیزات مصرفی پزشکی  و بر اساس نرخ ارز ترجیحی اختصاص می یابد. را به کمیسیون ارجاع دادند.

همچنین نمایندگان در ادامه  بند «ز» تبصره ۱را برای بررسی دقیق تر به کمیسیون ارجاع کردند.

در این بند آمده است، وزارت نفت مکلف است معادل مبلغ یکصد و پنجاه هزار میلیارد(۱۵۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰) ریال نفت خام مازاد بر سقف منابع جزء(۱) بند(ب) این تبصره تامین کند که در بخش هزینه ای آن پیش بینی شده این میزان به صورت ماهانه در اختیار پالایشگاه ها قرار گیرد تا براساس تخصیص سازمان برنامه و بودجه کشور، مواد اولیه قیر(وکیوم باتوم) تحویل تعدادی از دستگاه های اجرایی شود.

کد خبر 1150246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha