ایجاد رویکرد نو به شعر نبوی در کنگره جهانی «محمد (ص)»

کافی گفت: و با توجه به اینکه حضرت محمد (ص) مرکز وحدت به شمار می روند در حوزه شهر در خصوص ایشان باید بیشتر کار شود و این کنگره رویکردی نو به شعر و داستان نبوی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «غلامرضا کافی»، امروز (یکشنبه 2 اسفند) در نشست خبری اختتامیه کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» که در  ساختمان مدیریت دانشگاه شیراز برگزار شد، گفت: این کنگره جهانی اقدام موثری برای معرفی تمامی جنبه های حضرت محمد (ص) بوده است و این رویداد کاملا مردمی است و مورد استقبال مردم شیراز نیز قرار گرفته است.

دبیر علمی، ادبی کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» افزود: بازوی تبلیغی و انعکاس هر رویدادی اصحاب رسانه هستند که در انعکاس برنامه های کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» از ابتدا همواره نقش موثری ایفا کرده اند.

وی اضافه کرد: 2 هزار و 402 اثر ادبی در این کنگره دریافت کردیم که یک هزار و 644 اثر آن در شعر و 758 اثر در داستان بوده است و در سه زبان فارسی، عربی و انگلیسی فراخوان داشتیم و در بحث داستان بسیار اهمیت داشت و برای داوران کنگره در این بخش ارسال داستان های موضوعی در این حجم قابل توجه بوده است.

کافی تاکید کرد: تمامی داستان ها پیوند با موضوع حضرت محمد (ص) مرتبط بودند که در 2 تا سه مرحله داوری شدند و در حکومت های شیعی به بعد شعر نبوی کمتر مورد توجه بوده است و با توجه به اینکه حضرت محمد (ص) مرکز وحدت به شمار می روند در حوزه شهر در خصوص ایشان باید بیشتر کار شود و این کنگره رویکردی نو به شعر و داستان نبوی است.

وی ادامه داد: از 28 استان اثرهای دارای مقام و شایسته تقدیر داریم و نشان می دهد که فراخوان کنگره جهانی «محمد (ص)، پیامبر رحمت در آینه ادب و هنر» و تبلیغات به خوبی انجام شده است و اصحاب رسانه انعکاس خوبی از کنگره داشته اند.

کافی اضافه کرد: هفت محفل شعرخوانی با حضور شاعران کشورهای مختلف در این موضوع کنگره داشتیم و این کنگره در بیش از یک سال هرگز توقف نداشت و همواره رویدادهای مختلفی در آن رقم می خورد و هشتمین محفل شعر را روز ۸ اسفند در حرم مطهر شاهچراغ خواهیم داشت که شاعران برگزیده کنگره در این پیش کنگره شعرخوانی می‌ کنند.

وی با اشاره به شعرهای فارسی در این کنگره گفت: باید برای زبان های فارسی سایر کشورها جایگاه دیگری با شعرای کشور خودمان در سال های دیگر در نظر خواهیم گرفت و در زبان عربی 400 اثر در شعر و داستان داشتیم.

کد خبر 1150283

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha