کشف بیش از ۷۴۵ میلیارد ریال کالای احتکار شده در گلستان

پهلوان نسب گفت: در ۱۱ ماهه امسال، بیش از ۷۴۵ میلیارد ریال کالای احتکاری در گلستان کشف شد که در مقایسه با سال قبل ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، سرهنگ «عباسعلی پهلوانی نسب» امروز (دوشنبه 2 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس برنامه های عملیاتی تدوین شده از ابتدای سال جاری تا کنون، 6 مرحله طرح سراسری مقابله با احتکار کالاهای اساسی و اقلام ضروری، خوراکی و محصولات استراتژیک و نهاده های دامی و کشاورزی با حضور کارشناسان دستگاه های زیربط اجرایی شد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: بر اساس اعلام کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه در 11 ماهه امسال، بیش از 745 میلیارد ریال برآورد شد که در مقایسه با سال قبل 100 درصد افزایش داشته است.

 

وی ادامه داد: در این راستا، 88 نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع زیربط شدند.

 

پهلوانی نسب، عمده کالاهای مکشوفه را برنج، قند و شکر، مواد شوینده، لوازم خانگی، روغن خوراکی، گندم، نهاده های دامی و تخم مرغ اعلام کرد.

 

وی با اشاره به اجرای طرح مقابله با احتکار در ماه گذشته، گفت: با هماهنگی دستگاه های اجرایی همچون سازمان صمت، جهاد کشاورزی، تعزیزات و دادسرای مرکز گلستان بر اساس اخبار واصله در احتکار گندم در یکی از شهرستان های شرق استان در دستور کار و مورد رسیدگی قرار گرفت.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان افزود: در بازرسی های صورت گرفته از چندین انبار در شهرستان مراوه تپه و با حضور کارشناسان دستگاه های اجرایی، تا کنون بیش از 3 هزار تن گندم کشف و ضبط و 4 متهم دستگیر شدند.

 

وی اظهارداشت: ارزش ریالی کالاهای مکشوفه در اجرای ششمین طرح مقابله با احتکار، بیش از 220 میلیارد ریال برآورد و 25 نفر نیز دستگیر و به همراه پرونده های متشکله جهت سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

پهلوانی نسب گفت: در اجرای این طرح، 5 فقره احتکار در شهرستان بندرترکمن، یک فقره در بندرگز، دو فقره در علی آباد، دو فقره در کلاله، سه فقره در گنبد، 6 فقره در مراوه تپه و سه فقره در گرگان کشف شد.

 

وی به همه افراد فرصت طلب و سودجو به دنبال احتکار کالاهای اساسی و مایحتاج مردم هشدار داد: اگر به دنبال احتکار کالاهای اساسی و ضروری هستند، با هماهنگی صورت گرفته با دستگاه های قضایی و تعزیرات حکومتی استان برخورد قانونی خواهد شد.

 

رئیس پلیس امنیت اقتصادی گلستان با بیان اینکه طرح های مبارزه با احتکار تا پایان اسفندماه ادامه دارد، از مردم خواست تا هر گونه اخبار و اطلاعات در این خصوص را به مرکز فوریت های پلیس به شماره 110 اطلاع دهند.

 

کد خبر 1150326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha