فعالیت های قرآنی ارشاد مازندران برون سپاری می شود

زارع از اعلام آمادگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران برای واگذاری فعالیت های قرآنی استان به اتحادیه فعالان قرآنی دیار علویان خبر داد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «عباس زارع» امروز(۲اسفند) در دیدار با اعضاء هیئت مدیره اتحادیه فعالان قرآنی استان مازندران ضمن قدردانی از تلاش های این اتحادیه برای توسعه و ترویج فرهنگ نورانی قرآن و عترت در دیار علویان،‌اظهار کرد: باید دغدغه اصلی ما ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه باشد .

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاداسلامی مازندران، با توجه به درخواست رئیس هیات مدیره این اتحادیه جهت واگذاری فعالیت های قرآنی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به این اتحادیه،‌  از اعلام آمادگی دستگاه فرهنگ و هنر استان برای برون سپاری فعالیت های شاخص حوزه قرآن و عترت به اتحادیه فعالان قرآن و عترت خبر داد.

 


وی به تاثیرات منفی شرایط بحرانی کرونایی در حوزه موسسات فرهنگی قرآن و عترت اشاره و بیان کرد: علاوه بر این که شرایط کرونایی بر فعالیت های قرآنی تاثیر منفی گذاشته  موازی کاری نیز در این زمینه می تواند آسیب رسان باشد و  وظیفه اتحادیه فعالان قرآنی به عنوان بازوی اصلی این اداره کل و متولی امورقرآنی نقطه اتصال  و هم افزایی مراکز تصمیم گیری در راستای رشد و اعتلای فرهنگ والای قرآنی  باشد.

 

زارع با اعلام این که در استان بیش از یک هزار وصد عضو فعال قرآنی زیر نظر آن اداره کل فعالیت می کنند، گفت: پانصد و چهل و سه نفر از این فعالان بیمه شده اند که از این لحاظ مازندران جزء استان های برتر کشور می باشد.

 

وی همچنین از آغاز اجرای طرح پالایش اعضا فعلی و ثبت نام متقاضیان جدید عضویت در صندوق اعتباری هنر از یکم تا ۱۰اسفند ماه جاری خبر داد و افزود: کلیه فعالان قرآن و عترت عضو صندوق می بایست از روز یکشنبه اول اسفند ماه با مراجعه به سامانه حمد به آدرس qia.ir اقدام به ثبت نام مجدد بر اساس شرایط و ضوابط مندرج در «آیین نامه عضویت فعالان قرآن و عترت در صندوق اعتباری هنر» نمایند.

کد خبر 1150435

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha