برگزاری اولین همایش زبان مادری در رضوانشهر

اولین همایش زبان مادری شامگاه دوشنبه( ۲ اسفند) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در رضوانشهر، «مجید شافعی» شامگاه امشب(دوشنبه،۲ اسفند) در اولین همایش زبان مادری این همایش را مقدمه ای برای همایش های بزرگتر در این شهرستان اعلام کرد و گفت: این همایش که به همت شهرداری و اداره ارشاد رضوانشهر و با پیشنهاد جمعی از هنرمندان شهرستان برگزار شد، میزبان شاعرانی از  شهرهای رضوانشهر، تالش، فومن، ماسال، انزلی و صومعه سرا است.

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر تصریح کرد: طی دو سال اخیر به علت شیوع کرونا خلا برنامه های فرهنگی در شهرستان احساس شد واین همایش با 50 درصد ظرفیت برای علاقمندان عرصه فرهنگ و هنر رضوانشهر برگزار شد.

 

وی ابراز امیدواری کرد: در سال ۱۴۰۰ به همت شهرداری رضوانشهر، این شهرستان از برنامه های نوآورانه بیشتری بهره مند شود و به جایگاه واقعی خود برسد.

 

وی ضمن تقدیر از تلاش‌های نماینده و مسئولان استانی و شهرستانی برای تکمیل سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی رضوانشهر خاطرنشان کرد: مدیر کل ارشاد گیلان براتمام پروژه‌های نیمه تمام شهرستان‌ها تاکید دارد و امیدواریم سالن همایش‌های شهر پره سر نیز بزودی راه اندازی شود.

 

*رضوانشهر میزبان شایسته ای برای همایش ملی زبان مادری خواهد بود  

«رضا رسولی» رضوانشهر را میزبان شایسته‌ای برای همایش ملی زبان مادری دانست و قول مساعد داد این شهرستان ظرف 2 سال آینده بتواند گزینه میزبانی همایش ملی زبان مادری باشد

 

شهردار رضوانشهر گفت: این همایش آغاز و مقدمه‌ای برای اقدامات و سلسله همایش‌های فرهنگی در رضوانشهر خواهد بود. 2 قوم با ریشه قوی فرهنگی (تالش و گیلک) در محدوده رضوانشهر صمیمانه در کنار هم زندگی کرده‌اند لذا این شهر بهترین گزینه برای نشست‌های زبان مادری در استان گیلان است.

 

وی خاطرنشان کرد: از سال آینده تلاش خواهیم کرد از همراهی و همفکری نخبگان این شهر برای ارتقای سطح این گونه همایش‌ها استفاده کرده و همایش سالانه و یا دوسالانه ملی زبان مادری را به مرکزیت رضوانشهر برگزار کنیم.

 

سخنرانی پرفسور« محرم رضایتی» در خصوص اهمیت زبان مادری و شعر خوانی «آریسا احمدی»، «ابراهیم خادمی»، «مجتبی مرادی»، «نسرین یاری»، «رضا قربانی پور»، «مینو امیر ارده جانی»، «سید اسمعیل میرحقیقی» و اجرای برنامه آواز خوانی «میثاق خانی»، «عادل محمد پور»، «بیژن بابایی»  و «صمد حبیبی» از آئینی خوانان برجسته کشوری و شاعرانی از سایر شهرستانهای استان از برنامه های اجرا شده در این همایش بود. از استاد «سید اسمعیل میرحقیقی» به پاس سالها تلاش در عرصه شعر نیز تجلیل شد.

همچنین از استاد «سید اسمعیل میرحقیقی» به پاس سالها تلاش در عرصه شعر نیز تجلیل شد.

کد خبر 1150445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha