سهام دوباشگاه پرسپولیس و استقلال در مسیر واگذاری در بورس قرار گرفته است

رئیس مجلس شورای گفت: براساس قانون سال ۱۴۰۰ سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در مسیر واگذاری ها در بورس قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،حجت الاسلام سید کاظم موسوی نماینده اردبیل در ادامه جلسه علنی امروز سع شنبه (۳اسفند)مجلس شورای اسلامی و در  بررسی بندهای درآمدی لایحه بودجه ۱۴۰۱،گفت:   باید سهام سرخابی ها به هواداران این دو باشگاه واگذار شود. با توجه به اینکه سازمان خصوصی سازی می تواند این دو باشگاه را به یک نفر هم واگذار کند تاکید ما بر این است که ۵۱ درصد سهام سرخابی ها به هواداران باشد تا شاهد تجربه های ناموفق واگذاری های قبلی نباشیم. ناکامی در واگذاری سرخابی ها باعث بروز مشکلاتی می شود.

 محمدباقر قالیباف رییس مجلس در این رابطه گفت:‌ براساس قانون سال ۱۴۰۰ دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در  مسیر واگذاری ها در بورس قرار گرفته است.

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده قم در مخالفت با این پیشنهاد گفت: طلسم واگذاری سرخابی ها شکسته شده است و طبق مصوبه مجلس در بودجه سال ۱۴۰۰ این کار در حال انجام شدن است. البته که متاسفانه دولت قبل اراده ای برای این کار نداشت و می خواست این باشگا ها تحت مالکیت دولت باشد.

وی بیان کرد: آقای خاندوزی دستور واگذاری این دو باشگاه به سازمان خصوصی سازی داد و در جلسه دو هفته قبل هیات واگذاری افزایش ۱۰ درصدی سرمایه و واگذاری آن را تصویب کرد لذا در مرحله اول ۱۰ درصد سهام آن ها به هواداران واگذار می شود و هفته آینده در بورس بحث افزایش سرمایه مطرح شده و همچنین برای واگذاری به هواداران و مردم از طریق بورس اقدام می شود. ما پیگیر واگذاری هستیم.

در نهایت نمایندگان با این پیشنهاد مخالفت کردند.

کد خبر 1150535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha