برگزاری رویداد علمی و فرهنگی « مجمع بسیجیان» در استان یزد

محدث از برگزاری رویداد علمی و فرهنگی « مجمع بسیجیان» در هفتم اسفندماه در یزد خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد،  حمیدرضا محدث جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد در امور اقشار بسیج استان گفت: در سند اعتلای ده ساله بسیج وظیفه شناسی، ظرفیت ها و فرصت ها برای کمک به تحقق جامعه اسلامی بر عهده هیات های اندیشه ورز بسیج و مجامع بسیجیان گذاشته شده است که می بایست با استفاده از ظرفیت ها برای رفع و حل مسائل و مشکلات مردم گام بردارد.


وی افزود: هفتم اسفندماه سال جاری در دانشگاه یزد با حضور اعضای کارگروه ها و مسئولان استای و کشوری مجمع بسیجیان استان برگزار می شود.


جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد در اقشار بسیج گفت: در ذیل این مجمع 11 گروه تخصصی وجود دارد که فرآیند کاری آنها بر اساس نظام مسائل تخصصی گروه ها و قرار دادن آنها در دستور کار خود و ارائه راهکار و طرح برای حل مسائل است.


وی بیان کرد: اقتصاد و زیربنایی، مدیریت، بهداشت، گردشگری، تربیت و آموزش، علم و فناوری، زنان و خانواده، رسانه و فضای مجازی، قضایی، سلامت، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی به عنوان گروه های تخصصی در این زمینه بوده است.


محدث ادامه داد: افرادی که در این گروه ها عضو هستند مجموعه ای از صاحب نظران و متخصصان بسیجی هستند که برای حل مسائل به حق مردم و تحقق بیانیه گام دوم و سند چشم انداز بسیج می پردازند.


وی افزود: این فرایند در 4 ساحت شکل می گیرد که گام های آن تبیین مسائل و شفاف کردن آنها، اهتمام به گفتمان سازی مسائل، مطالبه گری و کم به اجرای این مسائل است.


جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد در اقشار بسیج بیان کرد: ظرفیت دیگر این شاکله بسیج شامل دبیرخانه شهید مدرس بر اساس قانون است که منظور ضمانت اجرای طرح ها و راهکارها و مسائل مطرح شده در کارگروه ها است.


محدث بیان کرد: 52 هیات در سطح ناحیه استان و 103 پایگاه مقاومت، 22 هیات در اقشار مختلف دارای هیات اندیشه ورز هستند.


وی افزود: تاکنون 543 مساله دراحصا شده که 54 طرح برای آنها ارائه شده و 1753 نفر نیز مشغول فعالیت و کمک هستند.


جانشین فرماندهی سپاه الغدیر یزد در اقشار بسیج گفت: هه تلاش بر این است که با استفاده از ظرفیت و ساختار به وجود آمده در بسیج بتوانیم گام های اساسی برای حل مشکلات در جامعه برداریم.


محدث بیان کرد: موضوع این نشست ارائه عملکرد یک ساله گروه های 11 گانه و کارگروه های شهرستانی و استانی است.

کد خبر 1150706

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha