مجلس را با تصویب ۱۰ دقیقه ای کلیات طرح صیانت در جامعه از محبوبیت می‌اندازید

نماینده مردم بستان آّباد در مجلس با اشاره به تصویب کلیات طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت: روی اعصاب و روان جامعه راه می‌روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می‌اندازید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان،غلامرضا نوری قزلچه در ادامه جلسه علنی بعدازظهر امروز سه شنبه (۳اسفند)مجلس شورای اسلامی در تذکری با استناد به ماده (75) آیین‌نامه داخلی گفت: آقای تقی‌پور صبح اظهاراتی نسبت به بنده داشت و مرا به عدم آشنایی به حد و حدود متهم کرد. من حد و حدود خود را از رأی و اراده ملت شریف و از اصول مترقی 84 و 86 قانون اساسی دارم و در اعمال این حق ذره ای کوتاه نمی‌آیم.وی بنده را به عدم حضور و مانع تشکیل شدن جلسه کمیسیون متهم کرد در حالی که من در هیچ یک از جلسات رسمی کمیسیون مشترک صیانت غایب نبودم جز دو جلسه غیررسمی که در اوج کرونا بود و قرار بود کمیسیون‌های مجلس تعطیل باشند و دیگری نیز جلسه امروز بود که بین بررسی لایحه بودجه تشکیل شد و گفتند من جلسه را تعطیل کردم در حالی که به خاطر کرونا بسیاری از همکاران شرکت نکرده بودند. بنده را متهم به دیکتاتوری مدرن کردند، شما روش دیکتاتوری را می‌روید که برای طرح مهمی موسوم به صیانت در جلسه 10 دقیقه‌ای تصمیم می‌گیرید و آن را تصویب می‌کنید یا من که می‌گویم بیایید در چارچوب قانون و آیین‌نامه جلو برویم؟

نماینده مردم بستان آباد در مجلس اظهار کرد: شما می‌گویید یک نفر کمیسیون را به تعطیلی کشاند. خیر؛ حتی 7 نفر هم نمی‌تواند کمیسیون را تعطیل کند بلکه تأخیر چند ماهه آن، ناشی از مدیریت کمیسیون است. اشاره کردند جلوی اینگونه سخنان و حرف زدن‌ها را بگیرید. نه شما و نه هیچ تفکر حکومتی ضد جمهوریتی نمی‌تواند جلوی سخن گفتن هیچ نماینده ملت و همچنین حقیر سراپا تقصیر خاک پای ملت را بگیرد.گفتید مجلس را من به توپ بستم؛ مجلس را من یا شما با تصویب 10 دقیقه‌ای طرح صیانت که امانت این صحن در دست من و شما است به توپ می‌بندید و روی اعصاب و روان جامعه راه می‌روید و مجلس را در جامعه از محبوبیت می‌اندازید. مرا به عدم رعایت آیین‌نامه متهم کردید؛ اکنون حدود 3 ماه است مرکز پژوهش‌ها و بخشی از ذینفعان روی طرح صیانت کار کرده و گزارش داده‌اند که شما حتی یک جلسه یک ساعته برای شنیدن آن وقت نگذاشتید. شما ماده (142) و (183) آیین‌نامه را رعایت نکردید نه من.

رئیس فراکسیون مستقلین ولایی در مجلس شورای اسلامی گفت:  بنابراین مصوبه امروز شما فرایند قانونی لازم و ترتیب و توالی رسیدگی را مطابق مواد متعدد آیین نامه داخلی مجلس و حتی آیین‌نامه اختصاصی کمیسیون مشترک طی نکرده‌اید لذا از ریاست مجلس می‌خواهم برای بررسی این موضوع دستور لازم را به معاونت قوانین صادر کند.

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس در پاسخ به این تذکر گفت:  در پاسخ به تذکر نماینده بستان آباد گفت: چون آقای تقی‌پور در جلسه صبح اسم شما را برد، تقاضای ماده (75) کردید و من که جلسه را اداره می‌کردم دو بارعرض کردم بعد از ظهر بعد از جلسه تصمیم می‌گیریم. اینکه گفتید جلسه نگذاشتند، 10 دقیقه‌ای تصویب شد و مجلس برای آن وقت نگذاشت باید بگویم من شخصاً شاهد بودم رئیس مجلس شاید 10 بار برای این قضیه جلسه گذاشت از این رو باید به این موضوع مستحضر باشید و البته کل جلسات برای آن حدود 48 تا 50 جلسه بوده است.

همچنین محمدتقی  نقدعلی  در واکنش به این سخنان نوری در تذکری گفت: در حالی مجلس در سه روز گذشته مشغول بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ بوده و پیش از آن هم یک ماه کمیسیون تلفیق جلساتی را تشکیل داده که منافقان در آلبانی با ۲۰۰ نفر و یگان رژیم صهیونیستی با ۲۵۰ نفر و مرکز اعتدال آل سعود با ۱۵۰ نفر برای تخریب دولت و مجلس انقلابی فعالیت می کنند. کمیسیون مشترک بعد از برگزاری ۴۸ جلسه و همچنین ده جلسه دیگر با حضور رییس مجلس کلیات طرح حمایت از کاربران فضای مجازی را تصویب کرده و هنوز نه به بار است و نه به دار است.

نماینده مردم خمینی شهر با تاکید بر اینکه  این طرح نمی خواهد فضای رسانه ای و کسب و کارها را محدود کند.گفت:  امروز کشورهای خارجی و قلم به مزدهای داخلی برای تخریب مجلس سر خط شدند.  بعضی از نمایندگان هم با بیان صحبت هایی خوراک برای بیگانگان ایجاد می کنند که از آن ها تقاضامندم این کار را انجام ندهند . رییس و هیات رییسه مجلس روند تصویب طرح حمایت از کاربران فضای مجازی را برای مردم تببین کرده و جلوی فضاسازی رسانه ها گرفته شده و از کیان مجلس حمایت شود که این مطالبه رهبری است. محدودیت کسب و کار و چیز دیگری مطرح نیست.

همچنین زهره الهیان در تذکری شفاهی در همین رابطه گفت:‌ چرا یکی از همکاران مباحثی را علیه کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت مطرح می کند که واقعیت ندارد؟ اتهاماتی را به کمیسیون صیانت وارد کردند که باعث حاشیه سازی برای کل مجلس شده است. کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت بر اساس  اصل 85 و با رای نمایندگان تشکیل شد و از همه کمیسیون های مجلس، نمایندگانی در آن حضور یافتند.حدود 48 جلسه تخصصی برای بررسی این طرح برگزار شده و در این جلسات نمایندگان نیروی انتظامی، پلیس فتا، مرکز پژوهش ها، مرکز ملی فضای مجازی و بخش خصوصی و فعالان کسب و کارهای دیجیتال حضور یافتند و نظرات خود را ارائه کردند.

نماینده مردم تهران در مجلس اظهار کرد: چرا مجلس را متهم به دیکتاتوری می کنید؟ همان طوری که نایب رئیس مجلس گفت رئیس مجلس حداقل در ده جلسه کمیسیون حضور یافته است. در جلسه امروز کمیسیون نیز فقط کلیات این طرح تصویب شد اما فضاسازی علیه مجلس در رسانه ها به راه افتاده است.

وی خاطر نشان کرد: تصویب کلیات طرح صیانت تازه آغاز کار است و در بررسی جزییات از نظرات نخبگان و فعالان فضای مجازی قطعا استفاده می شود. با تصویب کلیات این طرح در دستور کار کمیسیون قرار گرفت چرا در زمانی که تمرکز مجلس معطوف به معیشت و بودجه است این گونه فضاسازی علیه مجلس و کمیسیون صیانت صورت می گیرد؟

کد خبر 1150764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha