برنامه های بنیاد شهید به مناسبت روز جانباز و مقام شهدا تشریح شد

پاکاری با تاکید بر اینکه حفظ سلامتی جامعه و به ویژه جامعه ایثارگری استان مهمترین اولویت بنیاد شهید است، برنامه های بنیاد شهید به مناسبت روز جانباز و مقام شهدا را با عنوان «شکوه ایثار» تشریح کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،  «عبدالله پاکاری» عصر امروز(سه شنبه، ۳ اسفند) در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با اشاره به فرا رسیدن ایام گرامیداشت روز جانباز و مقام شهدا گفت: برنامه های پیش بینی شده برای نکوداشت روز جانباز و روز شهید با عنوان شکوه ایثار برگزار خواهد شد.



مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان با بیان اینکه 30 درصد از شهدای گیلانی دارای وصیت نامه هستند،از رونمایی جلد سوم کتاب «وصیت نامه کامل شهدا» خبر داد.



وی بیان کرد: در این جلد یکصد وصیت نامه شهدا به ترتیب حروف الفبا و به صورت کامل همراه با تصویر و متن ویرایش شده در هر جلد از این کتاب وجود دارد و در مجموع 22 جلد خواهد بود.


 
پاکاری همچنین به برگزاری مراسمات میدانی در صورت صدور مجوز از سوی ستاد کرونا استان خبر داد و تصریح کرد: حفظ سلامتی جامعه و به ویژه جامعه ایثارگری استان مهمترین اولویت بنیاد شهید است و در همین راستا به صورت مدارم طرح پایش سلامت والدین معظم شهدا  در حال اجراست.



وی در ادامه گفت: برگزاری همایش تجلیل از حسینیه های شاهد و ایثار، برترین های قرآنی شاهد و ایثارگر استان و رونمایی از مجموعه آثار فرهنگی تولید شده، اکران  جدیدترین فیلم های حوزه ایثار و شهادت و همچنین برگزاری نمایشگاهایی با موضوع شهدا و جانبازان از برنامه های فرهنگی پیش بینی شده بنیاد هستند.



پاکاری افزود: برپایی مسابقات دوستانه ورزشی، آیین کاشت نهال به نیت شهدا، مراسم گرامیداشت مقام شهدا با عنوان مهمانی لاله ها به صورت سراسری در تمامی شهرستان های استان از دیگر برنامه های بنیاد به مناسبت روز جانباز و مقام شهدا  است.



وی در ادامه دیدار با خانواده های گرانقدر شهدا و جانبازان را از برنامه های مهم این ایام دانست و خاطر نشان کرد: تمام تلاش خود را بکار خواهیم برد تا با ایجاد هماهنگی بین دستگاه های اجرایی بتوانیم مراسمات این ایام را هرچه باشکوه تر برگزار کنیم تا مقداری از دین خود را به جامعه معزز ایثارگری جبران کنیم

کد خبر 1150767

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha