برگزاري ١۵ نشست فرهنگی از سوی جامعة المصطفی در هفته امور تربیتي

معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی گفت: با توجه به جایگاه مهم امور تربیتی، ۱۵ نشست فرهنگی از سوی جامعة المصطفی در هفته امور تربیتی برگزار می‌شود. 

حجت‎الاسلام والمسلمین جعفر کریمی قدوسی در نشست خبری به مناسبت هفته امور تربیتی و تربیت اسلامی در اسفندماه اظهار داشت: تمایز نهاد حوزه با سایر نهادهای دینی، پراختن به مسائل آموزشی و امور تربیتی  فراهنگ‌سازی است و جامعةالمصطفی در این زمینه گام برمی‌دارد.
معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی افزود: تربیت حول ۱۳ ساحت مختلف در جامعة المصطفی پیگیری می‌شود؛ ضمن اینکه تربیت به معنای عام در برنامه‌های معاونت فرهنگی تربیتی المصطفی مدنظر قرار دارد.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی بیان کرد: در هفته تربیت اسلامی که از هفتم اسفند آغاز می‌شود برنامه‌های مختلفی طراحی شده و در این راستا شعار هفته تربیت، نقش عامل انسانی است.


وی عنوان کرد: با توجه به جایگاه مهم امور تربیتی، ۱۵ نشست فرهنگی در مجتمع‌های آموزشی و 6 نشست تخصصی در مجتمع‌های مسکونی از سوی جامعة المصطفی در هفته امور تربیتی برگزار می‌شود.


معاون فرهنگی ـ تربیتی جامعةالمصطفی تصریح کرد: این برنامه‌ها ویژه طلاب، اساتید و کارکنان و خانواده آنها طراحی شده و تکریم مجموعه عوامل تربیتی در این مجموعه محوری از برنامه‌های این هفته به شمار می‌رود.


وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ها از روز شنبه ۷ اسفند تا پنجشنبه ۱۲ اسفند برگزار می‌شود، در این نشست‌ها موضوعات مهمی چون مصادیق تربیتی و معرفی شخصیت‌های  برجسته تربیتی، عناصر کلیدی در تربیت، توجه به عوامل انسانی و آسیب‌شناسی است.

 

حجت الاسلام والمسلمین کریمی قدوسی گفت:همچنین دوره‌های آموزشی و مسائل اجتماعی و شناخت دشمن و سیاست های استعماری و مباحث مربوط به ولایت فقیه و بیانیه گام دوم انقلابی از دیگر حوزه‌های مهم تربیتی است.

 


در ادامه نیز حجت الاسلام محمد صادقی سنگی با مدیرکل امور تربیتی جامعة المصطفی نیز با گرامیداشت هفته تربیت اسلامی عنوان کرد: طلاب اصلی ترین مخاطبان ما هستند، اما در برنامه‌های خود از اساتید نیز غافل نیستیم چرا که نقش مهمی در تربیت طلاب دارند.

 

وی افزود: در جهت تحقق اهداف تربیتی از اساتید برجسته‌ای استفاده شده و در این خصوص با ۴۰۰ استاد تربیتی ارتباط برقرار و آنان را به اجرای نظام نامه دعوت کرده‌ایم.

 

معاونت فرهنگی تربیتی جامعة المصطفی شامل سه بخش اصلی فرهنگی، تربیتی و سیاسی است و بخش‌های اجتماعی و سازندگی نیز به آن اضافه شده است، همچنین گروه جهادی جامعة المصطفی نیز حضوری موثر در بسیاری از حوادث از جمله سیل، زلزله و مقابله با آسیب‌های کرونا داشته‌اند.

 

وی عنوان کرد: در این هفته تقدیر از کارگزاران نمونه در جهت ایجاد انگیزه در رشد صفات اخلاقی و تربیتی انجام می‌شود، همچنین ۳۲ نشست در سطح مجتمع‌های مسکونی جامعة المصطفی در قم، اصفهان و مشهد برای خانواده‌های طلاب طراحی شده است.

 

مدیرکل امور تربیتی جامعة المصطفی اظهار کرد: در هفته تربیت موضوعات بیست گانه‌ای دنبال می‌شود که شامل شاخص‌های و بایسته‌های خانواده مطلوب در تربیت طلاب، ارتباط عاطفی زوجین و تربیت خانواده، بررسی عملکرد مربیان تربیتی در نقاط عطف تربیت طلاب است.

کد خبر 1150771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha