تدابیری برای استقرار موکب‌ها در مسیر تردد زائران حسینی اندیشیده شود

حجت‌الاسلام موسوی‌فرد با اشاره به برخی از نارسایی‌ها در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و قرار نگرفتن موکب‌ها در مسیر تردد زائران در مرز چذابه گفت: باید تدابیری برای برطرف شدن این مشکل اندیشیده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «حجت‌الاسلام سید محمدنبی موسوی فرد» در جلسه ستاد اربعین حسینی استان خوزستان، با اشاره به برخی از نارسایی‌ها در پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه و قرار نگرفتن موکب‌ها در مسیر تردد زائران در مرز چذابه اظهار کرد: باید تدابیری برای برطرف شدن این مشکل اندیشیده شود.

 

نماینده ولی فقیه در خوزستان به گرمای شدید در ایام اربعین سال آینده اشاره کرد و افزود: زائران در فصل گرما باید با کمترین مشکل و معطلی از پایانه‌های مرزی راهی کربلای معلی شوند.

 

وی با انتقاد از برخی برخوردهای نامناسب دست‌اندرکاران با زائران اربعین تصریح کرد: به کارگیری نیروهای باانگیزه، جهادی و انقلابی در مجموعه پایانه‌های مرزی شلمچه و چذابه برای تامین و هدایت زائرین ضرورت دارد.

 

«محمد خانچی» نیز عنوان کرد: بلاتکلیفی سایت قدیم منطقه آزاد اروند در شلمچه و لزوم ساماندهی آن و وجود معارضانی در چذابه باعث ایجاد مشکلاتی در این زمینه شده که باید هرچه سریع‌تر این امور تعیین تکلیف شوند.

 

معاون امور عمرانی استانداری خوزستان بر تخصیص اعتبارات برای اربعین حسینی تاکید کرد و ادامه داد: در صورت تأمین اعتبارات لازم بخشی از امور در سال آینده و مابقی در ۱۴۰۲ انجام می‌شود و از این طریق مشکلات زیرساختی هر دو مرز برای همیشه برطرف خواهد شد.

 

وی با با بیان اینکه برای اربعین حسینی باید از اکنون نسبت به رفع نواقص احتمالی آن اقدام و آنها را رفع کنیم گفت: هرچند کار در دستگاه امام حسین (ع) مردمی است ولی هر دستگاه عضو ستاد برای خدمات رسانی اگر موانعی دارد باید از هم اکنون اعلام کند تا نسبت به رفع آن اقدام شود.

 

خانچی با اشاره به اینکه سال ۹۸ در مجموع حدود ۶۷۳ هزار زائر حسینی از مرز چذابه و یک میلیون و ۶۷۱ هزار زائر حسینی نیز از مرز شلمچه تردد داشتند ابراز کرد: با توجه به توقف اجرای راهپیمایی عظیم حسینی در ۲ سال گذشته به دلیل شیوع کرونا پیش‌بینی می‌شود که سال آینده با استقبال گسترده‌ای از سوی زائران حسینی مواجه شویم.

 

همچنین «ولی‌الله حیاتی» با بیان اینکه مسیرهای دسترسی و تردد زایران منتهی به پایانه‌های مرزی چذابه و شلمچه تغییری نخواهد کرد افزود: بهسازی جاده‌های دسترسی به ویژه بستان به چذابه توسط راه و شهرسازی خوزستان انجام خواهد شد.

 

معاون انتظامی امنیتی استاندار خوزستان با اشاره به اینکه تا پایان خرداد ۱۴۰۱ باید همه زیرساخت‌ها در ۲ مرز شلمچه و چذابه تکمیل و شرایط برای تردد و پیاده روی زایران اربعین آماده شود اذعان کرد: همه دستگاه‌های اجرایی که بر اساس وظایف خود، تعهداتی دارند باید سر زمان تعیین شده طرح‌ها را به سرانجام برسانند.

 

«حجت‌الاسلام سید محمود موسوی» نیز با بیان اینکه نیاز اولیه زایران آب سالم و سپس استراحتگاه مناسب در موکب‌ها است خاطر نشان کرد: بهترین راه برای تامین آب بسته بندی، راه اندازی کارخانه آب بسته‌بندی در مرز چذابه با توجه به مسافت طولانی با مرکز استان است.

 

مسئول کمیته اسکان، تغذیه و جذب مشارکت‌های مردمی ستاد اربعین خوزستان از آمادگی اخیر متولیان موکب‌ها برای تامین امکانات سرمایشی در مرز چذابه خبر داد و یاد آور شد: موکب‌داران تجارب سال‌های گذشته را برای پذیرایی و میزبانی از زائران دارند ولی با این حال با توجه به گرمای شدید منطقه هنوز نگرانی در این خصوص احساس می‌شود.

 

کد خبر 1150812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha