پیش‌بینی افزایش ۲۰ درصدی زائران اربعین حسینی در سال آینده

کوثری‌فر گفت: برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال ۹۸، تعداد زائران ۲۰ درصد افزایش داشته باشد و شاهد حضور چهار تا پنج میلیون نفری زائران باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «امید کوثری‌فر» (سه‌شنبه ۳ اسفند) در ستاد اربعین حسینی خوزستان اظهار کرد: ترویج فرهنگ اربعین، تأمین نظم و امنیت، رعایت سنت‌ها و ارزش‌های دولت و ملت عراق و ... از جمله شاخص‌های مهم خدمات‌رسانی در ایام اربعین است.

 

مشاور ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به فعالیت کمیته‌های شانزده‌گانه ستاد اربعین حسینی افزود: در این راستا استان‌ها به سه قسمت تقسیم شده‌اند که استان‌های گروه اول (خوزستان، کرمانشاه و ایلام)، استان‌های گروه دوم (خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان) و گروه سوم نیز استان‌های معین هستند.

 

وی با بیان اینکه برای سال آینده پیش‌بینی می‌شود نسبت به سال ۹۸، تعداد زائران ۲۰ درصد افزایش داشته باشد و شاهد حضور چهار تا پنج میلیون نفری زائران باشیم ابراز کرد: از استان‌های معین برای کمک به جانمایی سازه‌های ثابت پیش ساخته و توسعه زیرساخت‌های مختلف در مرزهای میزبان زائران حسینی درخواست همکاری داریم.

 

مدیر اجرایی ستاد مرکزی اربعین حسینی با اشاره به اینکه استان‌های معین باید کار ساخت و ساز را در اراضی واگذار شده انجام دهند عنوان کرد: از سال ۹۴ تا امسال تعداد گیت‌های ورود و خروج مرزی در مرزهای مهران، چذابه، شلمچه و خسروی افزایش داشته و نیاز است مسیر رفت و برگشت زوار به صورت یک طرفه در نظر گرفته شود.

 

وی با بیان اینکه در خصوص اربعین بودجه مشخصی وجود ندارد اذعان کرد: این رویداد بلکه یک کار خیرخواهانه است و به سه استان میزبان فقط مبلغی کمکی به اعتبار بودجه عمرانی آنها افزوده می‌شود و برای استان‌های معین نیز هیچ اعتباری اختصاص داده نمی‌شود.

 

کوثری‌فر تامین پایدار آب، وسایل سرمایشی، مرمت جاده‌ها، بهداشت و درمان، امنیت ترددها و حمل ونقل را مهمترین نیازهای اساسی زایران اربعین بیان کرد و یاد آور شد: وظیفه داریم همه تلاش خود را برای تسهیل این سفر معنوی و تکریم زایران انجام دهیم و این افتخاری بزرگ و ماندگار برای خادمان امام حسین (ع) خواهد بود.

 

کد خبر 1150814

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha