تشریح آخرین وضعیت پروژه راه‌آهن شلمچه به بصره

صالحی با اشاره به برخی مشکلات در پروژه راه‌آهن شلمچه به بصره گفت: پیگیر هستیم اتصال ریلی این خط به هر نحو ممکن صورت بگیرد تا بتوانیم حمل و نقل مسافری و همچنین حمل بار را از این مسیر ریلی برای دو کشور ایران و عراق داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «سید میعاد صالحی» شامگاه (سه‌شنبه ۳ اسفند) در حاشیه بازدید از خط راه آهن شلمچه به بصره در نقطه صفر مرزی شلمچه اظهار کرد: حسب دستور وزیر راه و شهرسازی، برای بازدید از آخرین وضعیت اتصال خط راه آهن شلمچه به بصره در این منطقه حضور پیدا کردم و جلسه خوبی را در این خصوص در نقطه صفر مرزی برگزار شد.

 

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در منطقه شلمچه، موضوعات مربوطه به این خط مطرح و نکات لازم ارائه شد و در این زمینه یک گام رو به جلو برداشتیم افزود: امیدواریم بتوانیم در جلسه‌ای که با وزیر راه و شهرسازی برگزار می‌شود، خبرهای خوبی را در خصوص خط شلمچه به بصره اعلام کنیم.

 

وی اضافه کرد: در ۲ ماه اخیر با توجه به سفری که با حضور قاسمی وزیر راه و شهرسازی به عراق داشتیم، مذاکرات بسیار خوبی با طرفین عراقی صورت گرفت و صورت‌جلسه‌ای کاملا عملیاتی به امضای وزیر راه ایران با وزیر حمل و نقل عراق رسید.

 

مدیرعامل راه آهن کشور با اشاره به اینکه پروژه راه آهن شلمچه _ بصره، موانع مختلف سیاسی، امنیتی و اقتصادی دارد و در تفاهماتی که با طرف عراقی داریم، موانع را گام به گام بر می‌داریم ابراز کرد: بخش عمده این پروژه در خاک کشور دیگری قرار دارد و باید مناسبات لازم رعایت شود.

 

وی تصریح کرد: آن چیزی که ما پیگیر آن هستیم این است که اتصال ریلی قطعه شلمچه به بصره به هر نحو ممکن صورت بگیرد تا بتوانیم حمل و نقل مسافری و همچنین حمل بار را از این مسیر ریلی برای دو کشور ایران و عراق داشته باشیم.

 

صالحی همچنین در خصوص دیگر اقدامات خود در سفر به خوزستان عنوان کرد: امروز همچنین از مراحل پیشرفت خط دوم راه آهن اندیمشک به اهواز بازدید کردیم و با توجه به برنامه‌ریزی‌هایی که در خصوص این خط انجام شده، بحث زیرسازی و روسازی به صورت بلاک به بلاک در حال انجام بوده و به مرحله پایانی نزدیک است.

 

وی با بیان اینکه در فاز اول این خط سرعت حرکت ۱۲۰ کیلومتر بر ساعت، تست می‌شود اذعان کرد: همچنین امیدواریم بتوانیم هر بلاک را به زیر بار بیاوریم و بهره‌برداری از آن را انجام دهیم تا سرعت سیر افزایش پیدا کند و تلاقی‌های قطارها کمتر شود.

 

معاون وزیر راه و شهر سازی با اشاره به اینکه طول بلاک اول خط دوم راه آهن اندیمشک - اهواز ۱۶ کیلومتر است خاطر نشان کرد: امروز به صورت خاص از بلاک شوش به هفت تپه بازدید داشتیم که خوشبختانه مراحل نهایی آن در حال طی شدن است و امیدواریم در آینده نزدیک و شاید طی چند هفته آینده شاهد افتتاح آن باشیم.

 

وی یاد آور شد: برای بلاک بعدی خط هفت تپه به میان‌آب که حدود ۱۵ کیلومتر است نیز برنامه‌ریزی شده و با توجه به قول پیمانکار خط که قرارگاه خاتم‌الانبیا است تا تیرماه سال ۱۴۰۱ خط دوم ای بخش نیز زیر بار برود و وارد چرخه بهره‌برداری شود.

 

کد خبر 1150816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha