کانون‌های مساجد در خط مقدم جهاد تبیین قرار دارند

فلاحی گفت: کانون‌های مساجد در خط مقدم جهاد تبیین قرار داشته و با معرفی دستاوردهای انقلاب اسلامی می‌توانند در امید بخشی به جامعه کمک کنند.

حجت الاسلام «احمد حسین فلاحی» در گفتگو با خبرنگار شبستان در همدان  به مناسبت فرا رسیدن ۱۸ اسفند سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد گفت: مساجد از صدر اسلام تاکنون در جامعه اسلامی نقش مهمی داشته و در کنار کارکرد عبادی، محور وحدت و آگاهی بخشی به مردم بوده است.

 

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی افزود: بسیاری از رزمندگان از مساجد عازم جبهه‌های نبرد هشت سال دفاع مقدس شده و این مراکز دینی در پشتیبانی از انقلاب اسلامی نقش تعیین کننده داشته‌اند.

 

فلاحی بیان کرد: تربیت فکری و اعتقادی از دیگر کارکردهای مساجد است که وجود مراکزی چون کانون‌های فرهنگی، هنری در کنار مساجد به این موضوع کمک می‌کند.

 

وی تصریح کرد: کانون‌های فرهنگی، ظرفیت قابل توجهی هستند که با برنامه ریزی درست می‌توان از این مراکز برای تحقق کارکرد تربیتی، آموزشی مساجد استفاده کرد.

 

عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس با اشاره به نقش کانون‌های مساجد در جهاد تبیین گفت: ائمه جماعات همواره محور روشنگری در جامعه بوده و مدیران کانون‌ها به عنوان افسران جبهه فرهنگی می‌توانند در این مسیر آنها را یاری دهند.

 

فلاحی افزود: نسل جوان و نوجوان جامعه، امروز در معرض شبیخون فرهنگی و جنگ رسانه‌ای دشمن قرار دارد و مدیران و فعالان کانون‌های مساجد با استفاده از ابزار مختلف می‌توانند حقایق را به نسل جوان منتقل کنند.

 

وی بیان کرد: کانون‌های مساجد امروز در خط مقدم جهاد تبیین قرار داشته و با معرفی دستاوردهای داخلی می‌توانند در امید بخشی به جامعه کمک کنند.

 

کد خبر 1150818

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha