رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در گیلان/  ۲۰ درصد بیماران کرونایی استان کودکان هستند

سالاری از رعایت ۷۰ درصدی پروتکل‌های بهداشتی در استان گیلان خبر داد و گفت: ۹۵ درصد گیلانیان دز اول، ۹۰ درصد دز دوم و ۴۰ درصدشان دز سوم واکسن خود را تزریق کرده‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «ارسلان سالاری» شامگاه سه‌شنبه(۳ اسفند) در گفت‌وگوی خبری با بیان اینکه از اسفند سال 98 تاکنون 85 هزار بیمار کرونایی در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی گیلان بستری شدند گفت: 60 هزار بیمار هم به شکل سرپایی خدمات لازم را دریافت کردند که جمعشان به حدود 140 هزار نفر می‌رسد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان عنوان کرد: گیلان استانی سالمند است اما بالاترین میزان واکسیناسیون را در بین سایر استان‌های کشور دارد و حدود یک یا دو درصد از بیماران کرونایی خود را در بیمارستان‌ها از دست می‌دهد.

 

سالاری آخرین وضعیت شیوع سویه جدید امیکرون در گیلان را تشریح کرد و افزود: از حدود چهار هفته پیش با شروع پیک ششم در کل جهان و کشورمان سیر بیماری کرونا در همه استان‌ها از جمله گیلان صعودی بوده و در هفته اخیر این سیر کند شده است.

 

وی تعداد بیماران کرونایی بستری در گیلان را 677 نفر اعلام کرد و گفت: 120 نفر از این بیماران در بخش‌های آی‌سی‌یو و مراقبت‌های ویژه پزشکی بیمارستان‌های گیلان بستری هستند و روزانه در حدود 100 تا 120 بیمار جدید هم به این تعداد اضافه و به همین میزان ترخیص می‌شوند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه از هفته قبل میزان مرگ و میر و بستری بیماران در استان روند کاهشی دارد تصریح کرد: با توجه به اینکه حدود 20 درصد بیماران کرونایی را کودکان شامل می‌شوند بنابراین سعی کردیم تخت‌های آی‌سی‌یو ویژه کودکان را در گیلان افزایش بدهیم که در همین راستا به زودی 15 تخت به بیمارستان الزهرا اضافه می‌شود. 

 

سالاری از اضافه شدن هزار تخت بستری و 150 تخت آی‌سی‌یو و ویژه به امکانات بیمارستانی گیلان در 2 سال اخیر خبر داد و با تاکید بر اینکه استان هیچ مشکلی در تامین دارو ندارد اضافه کرد: میانگین رعایت پروتکل‌ها در کل کشور کاهش پیدا کرده است و در گیلان نیز 70 درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

 

وی با بیان اینکه میزان رعایت پروتکل‌ها در فرودگاه بالای 95 درصد است و تنها به افرادی که سه دز واکسن خود را دریافت کرده‌اند اجازه پرواز داده می‌شود ادامه داد: در مرز ورودی آستارا از تمام افرادی که وارد کشور می‌شوند تست کرونا گرفته می‌شود و ستاد ملی کرونا در صورت سیر صعودی کرونا محدودیت‌ها را افزایش خواهد داد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان انجام هفت تا هشت هزار بازدید هفتگی از اماکن عمومی، اصناف و بازار در استان را نیز مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: جمعیت نیاز به دریافت واکسن در گیلان 2 میلیون و 300 هزار نفر است که تاکنون جمعا نزدیک به چهار میلیون و 300 هزار دز واکسن در استان تزریق شده است.

 

سالاری اضافه کرد: نزدیک‌ به 2 میلیون و 130 هزار نفر از مردم گیلان دز اول و حدود 2 میلیون و 200 هزار نفر دز دوم واکسن خود را دریافت کرده‌اند به بیان دیگر نزدیک به 95 درصد گیلانیان دز اول، 90 درصدشان دز دوم و 40 درصدشان دز سوم واکسن را تزریق کرده‌اند.

 

وی به واکسیناسیون کودکان پنج تا 9 سال هم اشاره و خاطرنشان کرد: پائین‌ترین میزان واکسیناسیون در گروه زیر 18 سال انجام می‌شود که حدود 73 درصدشان دز اول واکسن را تزریق کرده‌اند همچنین معادل 16 درصد یعنی 16هزار نفر از گروه سنی زیر 10سال دز اول واکسن و چهار درصد دز دوم را دریافت کردند.

 

کد خبر 1150825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha