شرایط صدور مجوز‌ها باید کامل شفاف باشد

سیاح با بیان اینکه دخالت چندانی در صدور مجوز‌های وزارت میراث فرهنگی نداریم، گفت: اما تأکید می‌کنیم شرایط صدور مجوز‌ها باید کامل شفاف باشد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، امیر سیاح، رئیس مرکز بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد شب گذشته (سه شنبه 3 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه دخالت چندانی در صدور مجوز‌های وزارت میراث فرهنگی نداریم، گفت: اما تأکید می‌کنیم شرایط صدور مجوز‌ها باید کامل شفاف باشد تا مأمور بررسی کننده نتواند اعمال سلیقه کند و امضاء طلایی نداشته باشد.

 

وی با اشاره به اینکه دلیل اینکه چرا مجوز نقاشی روی استخوان یا منبت کاری را وزارت میراث فرهنگی "تأیید محور" کرده است، گفت: وزارت میراث فرهنگی ۲۸ مجوز در این سال‌ها بارگذاری کرده که در ۳۷ کاربرگ بررسی شده آن‌ها شرایط مبهم وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه سال‌های زیادی است که بدون حتی حضور دولت، هنر صنعت‌هایی مانند زری بافی و نقاشی روی استخوان حفظ شده است و مردم از آن کاسبی کرده اند و اکنون نیز می‌خواهند این کار را انجام دهند، گفت: ما می‌گوییم وزارت میراث فرهنگی نظارت خود را داشته باشد، اما اگر شرایط صدور مجوز سخت شود برخی فعالیت زیرزمینی خواهند داشت.

 

رئیس مرکز بهبود فضای محیط کسب و کار وزارت اقتصاد با اشاره به اینکه وزارت میراث فرهنگی شرایط صدور مجوز را آسان کند، اما نظارت‌های پسینی داشته باشد، گفت: زیرا افرادی که مجوز بگیرند مشخصات را ارائه می‌دهند و آسان‌تر می‌توان بر آن‌ها نظارت کرد. زمانی که شرایط برای صدور مجوز سخت‌تر می‌شود شارلاتان ها، پیچ و خم‌ها را به سرعت طی می‌کنند و هنرمندان واقعی را کنار می‌گذارند.

کد خبر 1150834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha