ضمانت اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار از ۱۸ اسفند عملی می‌شود

عمرانی با بیان اینکه از ۱۸ اسفند ۱۴۰۰ ضمانت اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار عملی می‌شود، افزود: بر اساس ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی دو تا یک سال حبس برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، سعید عمرانی، معاون قضائی دادستان کل کشور شب گذشته (سه شنبه 3 اسفند) در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما با بیان اینکه ۱۳ سال قبل به منظور بهبود فضای کسب و کار قانونی تصویب شد که متأسفانه در این سال‌ها به دلیل نداشتن ضمانت اجرایی متروکه باقی مانده است، گفت: این قانون در اسفند سال گذشته با ضمانت اجرایی تصویب شد و دستگاه‌ها مکلف شدند خود را به سامانه تسهیل صدور مجوز کسب و کار متصل کنند.

 

عمرانی با بیان اینکه در حوزه مشاغل خانگی و حوزه گردشگری، بستر به وسیله سازمان‌ها ایجاد نشده است در حالی که مجوز‌ها باید در درگاه ملی مجوز‌ها بارگذاری شود، گفت: البته در گذشته برخی مجوز‌ها ۱۴۰ استعلام می‌خواستند که اکنون این تعداد دو رقمی یا تک رقمی شده که کار خوبی است.

 

معاون قضائی دادستان کل کشور با بیان اینکه از 18 اسفند 1400 ضمانت اجرای قانون تسهیل صدور مجوز کسب و کار عملی می‌شود، افزود: بر اساس ماده ۶۰۰ قانون مجازات اسلامی دو تا یک سال حبس برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

 

عمرانی با بیان اینکه در قانون مبارزه با قاچاق، ۸ سال است گرفتار سامانه‌ها هستیم و هنوز به هدف نهایی نرسیده ایم گفت: ضمانت اجرایی امر محکمی است که اجرای قوانین را تضمین می‌کند. در قالب بخشنامه به همه دستگاه‌ها مهلت قانونی ۱۸ اسفند را تذکر داده ایم.

 

وی با اشاره به اینکه کار وزارت ورزش، اقتصاد و دارایی و وزارت کار تقریباً نهایی شده است، گفت: اما دستگاه‌هایی که عقب هستند از فردا به صورت شبانه روزی تلاش کنند تا خود را برسانند، زیرا اگر گزارش شود مجبوریم برخورد کنیم.

کد خبر 1150837

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha