آغاز عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس از ابتدای سال ۱۴۰۱

فلاحی با بیان اینکه از ابتدای سال ۱۴۰۱ عملیات اجرایی این موزه آغاز خواهد شد، گفت: امیدواریم این مکان پاتوقی برای جوانان انقلابی باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند، «غلامرضا فلاحی» امروز (4 اسفند) در مراسم رونمایی از 16 کتاب ادبی و تاریخ شفاهی دفاع مقدس در بیرجند اظهار داشت: طبق گفته مقام معظم رهبری تولید فرهنگی کشور و نیروهای انسانی ما را قوی خواهد کرد.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با اشاره به موزه دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال 1401 عملیات اجرایی این موزه آغاز خواهد شد و تمامی آثار دفاع مقدس و مربوط به مردم خراسان جنوبی در این موزه به نمایش گذاشته خواهد شد و امیدواریم این مکان پاتوقی برای جوانان انقلابی باشد.

 

فلاحی در ادامه عنوان کرد: بعد از 40 سال هنوز یک موزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی احداث نشده است و اگر دقت کنید کشورهای مختلف اروپایی به جنگ های خود به خوبی پرداخته اند.

 

وی به بحث ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: جمع آوری اسناد و مدارک رزمندگان و شهدا و تهیه کتاب های تاریخ شفاهی و اسنادی دوران دفاع مقدس یکی از راه های حفظ و ماندگاری فرهنگ دفاع مقدس است.

 

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان‌جنوبی با بیان اینکه رزمندگان و جانبازان گنجینه های دوران دفاع مقدس هستند، افزود: همه اقشار و دستگاه ها باید در زمینه حفظ و جمع آوری اسناد دوران دفاع مقدس ورود پیدا کنند تا این فرهنگ ثبت و ماندگار برای نسل های آینده شود.

 

فلاحی با اشاره به اینکه امسال 57 عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در دست تدوین قرار دادیم، ادامه داد: از این تعداد 30 عنوان کتاب به چاپ رسید و مابقی تا پایان سال جاری چاپ خواهد شد و متاسفانه هزینه چاپ بسیار بالا است و کتاب ها در تیراژ اندک به چاپ می رسند.

 

وی در ادامه گفت: امیدواریم با تامین اعتبارات مورد نیاز شاهد چاپ کتاب های دفاع مقدس در تیراژهای بالا باشیم و درخواست داریم تا تخفیف مالیاتی برای این قضیه ایجاد شود.

کد خبر 1150897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha