نصب  ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در شهرستان رشت

امام پناهی از نصب و راه اندازی ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف در آینده نزدیک در شهرستان رشت خبر داد.‌

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «حمیدرضا امام پناهی» امروز (چهارشنبه، ۴ اسفند ) در جلسه شورای ترافیک شهرستان رشت اظهارکرد: ترافیک معضل اول شهر رشت محسوب می‌شود، لذا برگزاری منظم و مستمر جلسه کارگروه‌ها و شورای ترافیک شهرستان رشت با حضور اعضای اصلی سال آینده در دستور کار قرار دارد‌.

 

فرماندار رشت با بیان اینکه طی۱۱ ماه گذشته امسال ۴۱ نفر بر اثر تصادف فوت شدند گفت: از این محموع ۲۴ نفر آنان عابران پیاده هستند.

 

وی اذعان کرد: از اول سال جاری تاکنون هزار و ۳۳ تصادف جرحی در شهرستان داشتیم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است.‌

 

امام پناهی ادامه داد: در این مدت هزار و ۱۸ نفر مصدوم شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳ درصد کاهش داشته است.‌

 

وی با بیان اینکه در بحث مدیریت ترافیک، ابتدا بایستی زیرساخت‌های لازم فراهم شود افزود: متاسفانه تا امروز اقدامات صورت گرفته در این حوزه با توجه به ملموس بودن ترافیک شهری برای مردم و عدم رضایت عمومی، مناسب نبوده و بایستی تمام تمرکز در بحث مدیریت ترافیک در این رابطه باشد.

 

امام پناهی از معضلات اساسی بحث ترافیک در شهر رشت را نداشتن کمربندی و رینگ‌های مناسب در سطح رشت دانست و تصریح کرد: حل این مشکل عمده نیازمند مشارکت مسئولین استانی و همراهی نمایندگان مجلس شورای اسلامی در بحث جذب اعتبارات ملی و تمرکز فنی شهرداری رشت در این حوزه است.‌

 

فرماندار رشت با تاکید بر اینکه وضعیت نامناسب ایجاد چراغ هوشمند در سطح شهر اصلا قابل پذیرش نیست خاطرنشان ساخت: بایستی در این حوزه با توجه به توسعه فناوری و ضرورت هوشمندسازی مدیریت شهری، اقدامات سریع و مناسبی صورت گیرد.

 

وی با اعلام اینکه ۵۵ دوربین نظارتی و ثبت تخلف به‌زودی در شهر رشت راه اندازی می‌شود اظهار داشت: از این تعداد ۱۳ دوربین پلاک خوان(ثبت تخلف) و ۴۲ دوربین نظارتی جهت کنترل ترافیک در سطح رشت راه اندازی می‌شود.

 

امام پناهی اضافه کرد: در نظر گرفتن پارکینگ برای ساختمان های بلندمرتبه و در صورت کسر پارکینگ بایستی حتما پارکینگ جایگزین در نظر گرفته شود، در غیر اینصورت تخلف صورت گرفته و به دستگاه های نظارتی معرفی می شوند.

 

فرماندار رشت به راه‌های روستایی پرداخت و تصریح کرد: خط کشی معابر فرعی و روستایی به طول ۱۵۰ کیلومتر به همت اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با هزینه بالغ بر یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان در سطح شهرستان در حال انجام است.‌

کد خبر 1150915

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha