ضرورت توجه به اطلس فقر هرمزگان در حل مشکل مسکن محرومان

دوستی، یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت را مسئله تولید و تامین مسکن به خصوص برای اقشار محروم و کمتر برخوردار دانست و گفت: برای حل مشکل مسکن محرومان باید به اطلس فقر استان توجه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، « مهدی دوستی » در نشست هیات امنا حساب ۱۰۰ امام که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محمد عبادي زاده نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان برگزار شد، با تاکید بر تلاش حداکثری همه دستگاه‌ها برای رفع مشکل مسکن محرومان در سطح استان اظهار داشت: یکی از برنامه‌های اصلی و مهم دولت مسئله تولید و تامین مسکن به خصوص برای اقشار محروم و کمتر برخوردار است. 

 

وی افزود: فقر در نقاط مختلف استان وجود دارد و منحصر به یک یا دو منطقه و شهرستان نیست از این رو طبقه بندی فقر مهم بوده و بر همین مبنا اطلس فقر استان تهیه شده است. 

 

استاندار هرمزگان ادامه داد: تا پیش از این متاسفانه تقسیم بندی درستی در خصوص فقر استان وجود نداشت اما باید توجه داشت الان در چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی این انقلاب در اوج پختگی و بلوغ خود قرار دارد و نباید بر اساس احساسات در خصوص فقر و رفع آن تصمیم گیری کرد. 

 

وی تصریح کرد: آنچه مورد تاکید است رفع محرومیت و فقر و ساخت مسکن محرومان بر اساس شاخص‌ها و توجه به اطلس فقر استان است، از این رو باید افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی و افراد ناتوان و کمتربرخوردار شناسایی شده و مشکلات را حل کنیم. 

 

استاندار هرمزگان گفت: باید به دنبال حل اساسی مشکل باشیم و منطقه به منطقه افراد را شناسایی و به صورت یکجا مشکلات افراد شناسایی شده و تحت پوشش را حل کرد که مردم احساس کنند کار انجام شده است. 

 

وی ادامه داد: برای این کار نباید منتظر ثبت نام افراد ماند و گروهی از کارشناسان امر شناسایی مناطق نیازمند را انجام دهند و سپس برای انجام کار برنامه‌ریزی شود. 

 

دوستی گفت: دستگاه‌های مرتبط با رفع فقر و محرومیت زدایی مانند کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام، بنیاد مستضعفان و بهزیستی نیز باید پای کار باشند و در این زمینه کمک کنند مشکل مسکن محرومان مرتفع شود. 

 

گفتنی است حساب 100 امام در سال 1358 و به دستور رهبر کبیر انقلاب و با هدف تهیه مسکن برای اقشار ضعیف جامعه با جذب اعتبار از سوی خیرین و جلب مشارکت مردم افتتاح شد. 

 

 

 

کد خبر 1150927

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha