اعلام برنامه های هفته قرآن و عترت گلستان/ ۶ جشنواره فرهنگی قرآنی در استان برگزار می شود

رعیت برنامه های هفته قرآن و عترت استان گلستان را اعلام کرد و گفت: این برنامه ها از (۱۰ تا ۱۶ اسفند) در سطح استان برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «محمد رعیت» امروز (چهارشنبه 4 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت: هفته قرآن و عترت استان گلستان از (10 تا 16 اسفند) با مشارکت دستگاه های مختلف اجرایی برگزار می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان افزود: تقویت گفتمان و هویت اسلامی ایرانی در سطوح مختلف جامعه، شناسایی و معرفی استعدادها و دستاوردهای قرآنی استان، توانمندسازی و شبکه سازی فعالان قرآن و عترت استان و هم افزایی و ایجاد ارتباط و تعامل هدفمند بین نهادها و دستگاه های قرآنی و فرهنگی استان از اهداف هفته قرآن و عترت گلستان است.

 

 

وی با اشاره به برنامه های این هفته، گفت: در این هفته جشنواره های فرهنگی، هنری و قرآنی با موضوعات خانواده و سبک زندگی اسلامی و ایرانی با تاکید بر سیره پیامبر اعظم (ص) و ائمه معصومین(ع)، عفاف و حجاب، مکتب شهید سلیمانی و ایثار و مقاومت، نماز و نیایش به صورت استانی در شهرستان های استان برگزار می شود.

 

رعیت ادامه داد: برگزاری جشنواره نقاشی خط و خوشنویسی در شهرستان بندرگز، جشنواره شعر در شهرستان کردکوی، جشنواره فیلم و فیلم کوتاه و مستند در شهرستان علی آباد کتول، جشنواره نقاشی دز شهرستان مینودشت، جشنواره نمایش در شهرستان گنبد و جشنواره رسانه ای از برنامه های پیش بینی شده در این هفته است.

 

وی از برگزاری نمایشگاه قرآن و عترت در این هفته خبر داد و گفت: این نمایشگاه از (9 تا 16 اسفند) با غرفه هایی همچون؛ مشاوره قرآنی و سبک زندگی قرآنی، محصولات قرآنی، معرفی توانمندی موسسات قرآنی و خدمات قرآنی، بازی ها و سرگرمی های قرآنی کودک، مسابقات قرآنی، پژوهش ها و کتب و مقالات قرآنی استان، نصب نرم افزارهای قرآنی، ایثار و شهادت، نماز و نیایش، فروشگاه محصولات مرتبط با عفاف و حجاب و غرفه جوانان و نوجوانان قرآنی برپا می شود.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، رونمایی از المان های قرآنی، محافل و کرسی های تلاوت قرآن با عنوان کاروان قرآنی وحدت در مبعث نبوی، نشست ها و کارگاه های تربیتی، آموزشی، هنری و قرآنی با محوریت قرآن و عترت، اجرای نمایش های خیابانی، اکران فیلم های قرآنی در سینما و مراکز عمومی، برگزاری مسابقات قرآنی، سرود و نغمات قرآنی، حمایت از مقالات و پایان نامه ها و کتب با موضوعات خانواده و سبک زندگی اسلامی ایرانی، عفاف و حجاب، شهید سلیمانی و غیره، برگزاری پویش های مردمی، قرائت نماز و ذکر صلوات به نیت اهدا به روح سردار سلیمانی و برگزاری آیین تجلیل از قاریان، حافظان، خادمان، اساتید، هنرمندان و خانواده های شهدای قرآنی استان را از دیگر برنامه های هفته قرآن و عترت گلستان برشمرد.

 

 

 

کد خبر 1150951

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha