نوروز امسال ایران میزبان ۱۲ وزیر فرهنگ کشورهای مختلف می شود

امامی گفت: در نوروز ۱۴۰۱ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان ۱۲ وزیر فرهنگ کشورهای مختلف در ایران است.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری شبستان از سمنان، «مجید امامی» در نشستی با حضور مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و نیز اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان سرخه با اشاره به سفر ۱۲ وزیر فرهنگ کشورهای مختلف در نوروز۱۴۰۱ به ایران گفت: در سال های گذشته این برنامه با حضور سفرا و یا وزرای خارجه برگزار می شد اما امسال با حضور وزیران فرهنگی کشورهای دارای قرابت با عید نوروز در ایران برگزار خواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه قرار شده است وزیر فرهنگ کشور چین نیز به این جمع اضافه شود افزود: این جشن در قالب برنامه های نوروزی و در چارچوب جاده ابریشم برگزار می شود و کشورهایی که دارای ارتباط با عید نوروز در منطقه هستند محور تمدن را تشکیل می دهند.

 

امامی در ادامه با تاکید بر اینکه ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و معنوی باید محور توسعه قرار گیرد اظهار داشت: اگر در گذشته به این ظرفیت ها توجه و به جای صنعت و اقتصاد به ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و معنوی توجه می شد امروز با جامعه ای ایرانی تر و اسلامی تر مواجه بودیم.

 

وی با اشاره به ظرفیت های فرهنگی استان سمنان و شهرستان سرخه، بر لزوم توجه به این ظرفیت ها تاکید کرد و افزود: برای توسعه صنایع فرهنگی، قرارگاه صنایع دستی برای توجه به صنایع فرهنگی استانی و ملی تشکیل خواهد شد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور  همچنین بر لزوم توجه به مسایل فرهنگی و معنوی در برخورد با آسیب های اجتماعی گفت: مبارزه با آسیب های اجتماعی به غیر از این روش در حقیقت یک کسب و کار است و راهبرد مبارزه با آسیب های اجتماعی باید بهره وری از ظرفیت های فرهنگی باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور برای شرکت در چند برنامه فرهنگی و نیز شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی استان به سمنان سفر کرده است.

کد خبر 1150964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha