فرهنگ ایثار و شهادت فرهنگی ماندگار در بین ملت ایران اسلامی است

اسدی با بیان اینکه همه ایثارگران و جانبازان بر گردن همه مردم به ویژه مسئولان دین بزرگی دارند، گفت: توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه امروز یک ضرورت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام، صبح امروز(۴ اسفند) در هجدهمین جلسه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت استان در سالن شهید رجایی استانداری، با بیان اینکه شورای ترویج و توسعه فرهنگ ایثار شهادت در استان به ریاست استاندار و مدیران کل تشکیل می شود، اظهار کرد: این شورا عالی ترین شورا در بحث ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

 


«جمال اسدی» با بیان اینکه این نشست بر اساس دستورالعمل ابلاغی هر سه ماه یک بار برگزار می شود، افزود: استان ایلام از استان های پیش قدم در تشکیل جلسات این شورا در کشور است.

 

وی با بیان اینکه احکام فرمانداران شهرستان ها در شورای توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت  به زودی ابلاغ می شود، ابراز کرد: این نشست با محوریت گرامیداشت روز جانباز در ۱۴ اسفند و روز شهدا در ۲۲ اسفند برگزار شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به نیاز ضروری در زمینه توسعه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در سطح جامعه، ابراز کرد: انقلاب ما انقلابی  فرهنگی بود که یک انقلاب فرهنگی باقی مانده و خواهد ماند.

 

اسدی با اشاره به اینکه فرهنگ ایثارگری، فرهنگی است که امروز جوانان ما ایثارگری از جان خودش می گذرد تا جان مردم را نجات دهد، گفت: همه ایثارگران و جانبازان بر گردن همه مردم به ویژه مسئولان دین بزرگی دارند.

 

وی یادآور شد: المان شهدای گمنام سیروان لازم است که اصلاح شود، مزار شهدای گمنام صالح آباد نیز دارای مسایل و مشکلاتی است که نیازمند رفع آن است و تلاش می شود که مزارهای شهدا در سطح استان ساماندهی شود.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام گفت: بزرگداشت روز جانباز و تکریم و تجلیل از جانبازان و خانواده های آنان در روز جانباز، گرامیداشت ۲۲ اسفند که سالروز تاسیس بنیاد شهید به دستور حضرت امام راحل در سال ۵۷، مراسم گرامیداشت روز شهدا، تجلیل و برگزاری یادواره خانواده های شهدا از  برنامه های این ایام است.

 

اسدی با بیان اینکه از کتاب دو تن از شهدا، شهید «یادگار امیدی» و شهید  «رحیمی مقدم»  رونمایی می شود، خاطرنشان کرد: بحث تبدیل وضعیت ایثارگران از دیگر موضوعات مطرح شده در این جلسه بود که ادارات در این خصوص کارهای خوبی انجام دادند منتها ضرب‌الاجل ما این است که در اسفند ماه احکام صادر شود تا بتوانند در سال ۱۴۰۱ حقوق ها پرداخت شوند و به سر کار بروند

کد خبر 1150970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha