درصد قابل توجهی از پرونده های کیفری استان زنجان مرتبط با املاک است

به گفته حجت الاسلام صادقی نیارکی، بیش از ۵۰ درصد پرونده ها در محاکم در حوزه زمین و اسناد است و تعداد قابل توجهی از پرونده های کیفری استان نیز مرتبط با املاک هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، رئیس کل دادگستری استان زنجان در جلسه شورای قضایی استان زنجان که با حضور رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور برگزار شد، اظهار کرد: رئیس سازمان با نگاه انقلابی و جهادی کارها را بصورت تخصصی و حرفه ای پیگیری می کنند که آثار خوبی خواهد داشت.

 

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی افزود: اهمیت ثبت اسناد و املاک در بخش های مختلف به قدری در جامعه بالاست و  در هدایت جامعه برای رسیدن به مدینه فاضله نقش سازمان نقش تاثیر گذار است. اقدامات بهنگام و دقیق منجر به کاهش دعاوی و کدورتها و تشکیل پرونده در محاکم خواهد شد.

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: ماموریت های مشترک میان دادگستری و ثبت اسناد هر استانی متفاوت می تواند باشد، آنچه که ما در استان بررسی کردیم بیش از 50 درصد پرونده ها در محاکم  در حوزه زمین و اسناد است و تعداد قابل توجهی از پرونده های کیفری استان نیز مرتبط با املاک هستند.

 

عالیترین مقام قضایی استان ادامه داد: سند دار کردن املاک اعم از منازل مسکونی و زمین های کشاورزی از موارد مهمی است که  به همت اداره ثبت اسناد و املاک و دستگاه های اجرایی استان انجام شده است.

 

رئیس کل دادگستری استان گفت: استان زنجان جزء استان های پیشرو در انجام وظایف  و ماموریت های سازمانی است که از مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان جای تشکر دارد، البته برخی موانع و مشکلات وجود دارد که بایستی با حضور کارشناسان جهاد کشاورزی  و اراضی ملی جلسه برگزار کنیم تا تعداد صدور اسناد بیشتر شود.

 

وی افزود: کمسیون رفع تداخلات مقدمه انجام تمام ماموریت هاست و ما نیز مرتب مصوبات کمسیون را رصد می کنیم و بیش از 212 هزار هکتار اراضی انتظار تایید سازمان نقشه برداری است که انتظار داریم در  تایید نقشه برداریها تسریع  و تسهیل شود.

 

رئیس شورای قضایی استان زنجان تاکید کرد: بیش از یک میلیون هکتار اراضی ملی در استان سند دار شده که حدود 170 هکتار مانده که در آینده نزدیک سند دار خواهد شد که البته قانون حدنگاری ادارات و سازمان ها با هم متفاوت است. برخی بخش ها در قانون حد نگاری بیشتر و کمتر است که مانع برای صدور اسناد و انجام حد نگاری اراضی شده است که نیازمند یکسان سازی و هماهنگی میان سازمانها و ادارات متولی است.

کد خبر 1150983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha