برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس پاسخ به مطالبه مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است

کوشکی جهرمی گفت: برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) است تا پرچم شعر و فرهنگ بر زمین‌ نماند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سعید کوشکی جهرمی»، امروز (چهارشنبه 4 اسفند) در مراسم اختتامیه کنگره ملی شعر دفاع مقدس با تاکید بر جایگاه شعر دفاع مقدس گفت: دفاع مقدس موجب تجلی شعر شد و اصیل ترین مفاهیم از دفاع مقدس قابل دریافت هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش ‌های دفاع مقدس فارس افزود: فارس به عنوان خاستگاه ۱۵ هزار شهید، امسال برای سومین سال متوالی میزبان کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت و شیراز در حوزه شعر همواره پیشینه خوبی داشته و این میزبانی از شعر دفاع مقدس نیز انتخاب بجایی بوده است.

وی اضافه کرد: مفاخر ادبی تمدن ایرانی اسلامی از شیراز برخاسته اند و  مفاخری همچون حافظ، سعدی و خواجوی کرمانی و شاعران معاصر پیشینه شیراز در ادب و شعر هستند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس با اشاره به تجلی برجستگی ‌های فرهنگی و هنری شهر شیراز در دوران دفاع مقدس بیان کرد: اساتید برجسته ‌ای، مانند «نصرالله مردانه» و شهید «شیرعلی سلطانی» و احد ده ‌بزرگی که از مفاخر ادبی بودند که از این دیار برخاستند.

وی ادامه داد: شاعران ما در جریان دفاع مقدس به میدان آمدند و در دفاع مقدس این شعر حماسی شاعران بود که به نوحه آهنگران ‌ها تبدیل می‌ شد و همین نوحه ‌ها تهیج و موجب و حرکت و احساس تعلق خاطر در حوزه دین و سرزمین ایجاد می‌ کرد و شاعرانی همچون استاد سبزواری و قیصر امین ‌پور نقش خودشان را با خلق این محتوا نشان دادند.

کوشکی اضافه کرد: دفاع مقدس به همه بخش‌ های توسعه یافته امروز کشور کمک کرده تنها به موضوعات نظامی، صنعتی و علمی محدود نمی شد و هنر و شعر را نیز تجلی داد.

وی تصریح کرد: توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) نسبت به شعر و شعرا به‌ دلیل تاثیرگذاربودن شعر است زیرا می ‌تواند موجب انتقال فرهنگ و توسعه برای کشور شود و باید و با استفاده از ظرفیت ‌های ادبی، مفاهیم بزرگ دفاع مقدس را به دنیا معرفی کنیم.

کوشکی ادامه داد: کشف استعداد‌های جوان از کارکرد‌های کنگره شعر دفاع مقدس است و ارسال بیش از هفت هزار و 500  اثر به کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت نشان دهنده کشف استعدادهایی است که جنگ و دفاع مقدس را ندیده‌ اند.

وی تصریح کرد: برگزاری کنگره سراسری شعر دفاع مقدس پاسخ به مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی (مد ظله العالی) است تا پرچم شعر و فرهنگ بر زمین‌ نماند.

کوشکی اعلام کرد: دبیرخانه دائمی کنگره سراسری شعر دفاع مقدس و مقاومت در حال حاضر در استان فارس مستقر است و انجمن و کانون های شعر فعال استان از شاعران دغدغه ‌مند و متعهد تشکیل شده‌ اند و ارتباط مستمری با اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس دارند.

کد خبر 1151015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha