برگزاری دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» در کردستان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان از برگزاری دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» در کردستان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان، عبید رستمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اظهار کرد: دوره تخصصی « دوره توانمندسازی فعالان قرآنی»  برای ۳۰۰ نفر از مربیان جلسات خانگی و سنتی قرآن کریم در این استان برگزار شد.

 

وی بیان کرد: این دوره تخصصی به همت شورای قرآنی استان، دفتر نماینده ولی‌فقیه و اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان در تمام شهرستان‌های استان کردستان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کردستان با اشاره به اینکه این دوره‌های تخصصی با اولویت جلسات سنتی و خانگی قرآن برگزار شده و ادامه دارد، اعلام کرد: تاکنون ۳۰۰ نفر از مربیان جلسات خانگی و سنتی قرآن در این دوره شرکت کرده‌اند.

 

رستمی با اشاره به مدت زمان برگزاری این دوره تخصیی بیان کرد: این دوره به مدت ۱۲ ساعت برگزار شده و کارنامه آموزشی برای شرکت‌کنندگان صادر می‌شود.

 

وی اضافه کرد:: دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» با هدف شناسایی و جذب فعالان قرآنی استان، معرفی به مؤسسات قرآنی و بهره‌مندی از مزایای اختصاص یافته و بیمه فعالان قرآنی برگزار شده است.

 

رستمی با اشاره به حضور نمایندگانی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استان قم در اولین دوره برگزاری این طرح قرآنی در استان کردستان افزود: در پایان این دوره آموزشی از مربیان قرآنی جلساتی سنتی و خانگی قرآن تجلیل شد و گواهینامه پایان دوره برای شرکت‌کنندگان برگزار شد.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان اضافه کرد: در تلاشیم تا تعداد مربیان قرآنی شرکت‌کننده در دوره تخصصی «توانمندسازی فعالان قرآنی» را در استان کردستان به هزار نفر برسانیم.

کد خبر 1151021

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha