محرومیت زدایی و سومین حرم اهل بیت (ع) اولویت های شورای اسلامی شهر شیراز است

حسینی گفت: موضوعات محرومیت زدایی و سومین حرم اهل بیت (ع) اولویت های شورای اسلامی شهر شیراز است و بودجه فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز نسبت به سال قبل به چهار برابر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید ابراهیم حسینی»، امروز (چهارشنبه 4 اسفند) در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن کمیسیون های شورای اسلامی شهر شیراز برگزار شد، گفت: 15 هزار 385 میلیارد تومان بودجه برای سال آینده در نظر گرفته شده است که 2 و نیم برابر بودجه سال گذشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر شیراز افزود: اما با متممی که شورای اسلامی شهر شیراز زده است، عدد از 6 هزار و 600 آمده به بیش از 9 هزار و 274 میلیارد تومان برسد.

وی اضافه کرد: پنج هزار و 800 میلیارد تومان عوارض و یک هزار و 800 میلیارد تومان بابت مالیات های ملی و محلی است که سهم شهرداری ها نیز مشخص است.

حسینی اعلام کرد: جدول درآمدی 800 میلیارد تومانی وام و یک هزار و 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت و حدود چهار هزار میلیارد تومان فروش املاک نیز پیش بینی شده است و برای ستاد باغات نیز یک هزار میلیارد تومان پیش بینی شده است.

وی با اشاره به کمتر شدن وابستگی به منابع بانکی گفت: فروش املاک از نظرعددی 2 هزار و 300 میلیارد تومان است و در خصوص عوارض و مالیات نیز رشد مطلوبی داشته ایم.

حسینی ادامه داد: در حوزه مالیات ها با توجه اقدامات چند ماه اخیر، درآمد ملی و محلی 2 برابر شده و در حوزه عوارض ساختمانی نیز افزایش داشته ایم.

وی اعلام کرد: تمام هزینه جاری شهرداری شیراز امسال 2 هزار و 440 میلیارد تومان است و سایر آن هزینه های عمرانی است که نسبت به سال گذشته کاهش داشته ایم.

حسینی با اشاره به بدهی های شهرداری شیراز بیان کرد: شهرداری در دی ماه، پنج هزار و 600 میلیارد تومان بدهی قطعی داشت اکنون یک هزار و 202 میلیارد تومان از این بدهی را پرداخت می کند و پرداخت بیش از یک هزار میلیارد تومان دیگر آن نیز پیش بینی شده است و بدهی در سال آینده به حدود 2 هزار میلیارد تومان می رسد که طبیعی است.

وی با تاکید بر اولویت های شورای اسلامی گفت: موضوعات محرومیت زدایی و سومین حرم اهل بیت (ع) اولویت های شورای اسلامی شهر شیراز است و برای محرومیت زدایی 525 میلیارد تومان بودجه داریم که 300 میلیارد تومان آن با محوریت محله و 700 میلیارد تومان در مسیر اهداف سومین حرم اهل بیت (ع) در خصوص بافت فرسوده است.

حسینی عنوان کرد: بودجه فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز نیز نسبت به سال قبل به چهار برابر افزایش یافته و به 600 میلیارد تومان رسیده است.

کد خبر 1151030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha