​آغاز دوره آموزش خبرنویسی با شرکت بیش از ۱۵۰۰بانوی طلبه از سراسر کشور

رئیس اداره رسانه، خبر و فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران از آغاز دوره خبرنویسی و خبرنگاری با حضور هزار و پانصد نفر از بانوان طلبه سراسر کشور به صورت مجازی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، «محمدجواد عابدینی» در گفتگویی اظهار داشت: عصر امروز اولین جلسه از دوره تخصصی خبرنویسی و خبرنگاری با حضور هزار و پانصد نفر از بانوان طلبه سراسر کشور به صورت مجازی از طریق تلویزیون اینترنتی کوثر و از سوی اداره رسانه، خبر و فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران برگزار شد.
 
وی افزود: این دوره در سطح مقدماتی در شش جلسه به صورت مجازی و با تدریس آقای حسن صدرایی عارف، سردبیر خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه و دبیر کمیته رسانه سازمان جوانان حقوق بشر ویژه ثبت نام شدگان و علاقه مندان به حرفه خبرنگاری و خبرنویسی در سطح مدارس علمیه خواهران سراسر کشور برگزار می شود.
 
رئیس اداره رسانه، خبر و فضای مجازی حوزه های علمیه خواهران، اهداف برگزاری این دوره را تقویت مهارت خبرنویسی برای رابطان خبری در مدارس علمیه خواهران و استان ها و نیز آشنایی طلاب با کلیات خبرنویسی و خبرنگاری بیان کرد و یادآور شد: برگزاری این دوره به صورت جامع پیگیری می شود و از اولویت های سال ۱۴۰۱ ادامه این دوره به صورت تخصصی و تکمیلی است.
 
آقای عابدینی تصریح کرد: به شرکت کنندگان در دوره که به صورت فعالانه در طول دوره حضور داشته باشند، گواهی شرکت در دوره از سوی اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل حوزه های علمیه خواهران اعطا می شود.
 
بنابراین گزارش، در اولین جلسه دوره خبرنویسی و خبرنگاری بانوان طلبه سراسر کشور، آقای صدرایی عارف به ضرورت آشنایی با مهارت خبرنگاری در عصر حاضر اشاره کرد و ورود طلاب و بانوان طلبه به عرصه رسانه و خبرنگاری را نه تنها مغایر با رسالت تبلیغ آنان ندانست، بلکه فراگیری آموزش صحیح خبرنویسی را برای عموم جامعه به ویژه مبلغان را مهم و با اهمیت عنوان کرد.
 
سردبیر خبرگزاری رسمی حوزه های علمیه خاطرنشان کرد: طلبه خبرنگار و آشنا به ادبیات حوزوی، برای اطلاع رسانی اخبار حوزوی موفق تر خواهد بود و در دوره کنونی رساتر و بانفوذتر از رسانه های جمعی، برای تحقق رسالت طلبگی، بستر وجود ندارد.
 
آقای صدرایی عارف، به ویژگی های خبرنگاران اشاره کرد و گفت: معتقدم خبرنگار باید کنجکاو، جسور و مؤدب باشد و خبرنگار حوزه های علمیه خواهران نیز باید رفتاری حرفه ای، کنجکاوی، جسارت و ادب را در تهیه خبر و انتشار آن رعایت کند.
 
وی داشتن صحت، جامعیت و شفافیت در تهیه و نشر اخبار را در عرصه خبرنگاری مهم دانست و بر رعایت این سه اصل تاکید کرد.

کد خبر 1151051

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha