بودجه کم بهزیستی و گستردگی فعالیت ها

کاظمی گفت: بودجه و اعتبار سازمان بهزیستی بسیار کم است و برای ۵۴ فعالیت های اصلی بودجه اختصاص می دهند اما موظف به انجام بیش ۱۸۰ خرده فعالیت هستیم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «اصغر کاظمی» امروز (۴ اسفند) در آیین تکریم و معارفه مدیرکل بهزیستی استان خراسان جنوبی با اشاره به اینکه چرخش مدیریتی هر چند سال لازم است تا روح و جریان جدیدی دمیده شود و با تعامل و انسجام اهداف را دنبال کنند، اظهار کرد: بهزیستی تنها دستگاه حمایتی است و خود را با کمیته امداد مقایسه نمی کنیم که نوع کاری ما متفاوت و با اعتبارات محدود و بودجه دولتی است که معلوم نیست چه زمانی و چه مقدار این آن تخصیص داده شود.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه در این وضعیت اقتصادی کشور مشارکت های مردمی در بهزیستی کاهش یافته است، افزود: از طرفی سازمان بهزیستی در همه استان‌ها املاکی دارد اما نمی‌توان به آنها دست زد زیرا قوانین موجود محدودیت‌هایی را ایجاد کرده است.

 

وی ادامه داد: بودجه و اعتبار بهزیستی بسیار کم است و برای ۵۴ فعالیت های اصلی بودجه اختصاص می دهند اما موظف به انجام بیش ۱۸۰ خرده فعالیت هستیم.

 

کاظمی بیان کرد: بیش از ۶۰ فعالیت توانبخشی در سازمان بهزیستی ارائه می‌شود که فقط نیمی از این فعالیت‌ها بودجه مشخص دارد.

 

معاون امور توانبخشی سازمان بهزیستی کشور نگهداری معلولان را از امور مقدسی دانست که در مراکز بهزیستی با همه توان و ظرفیت انجام می‌شود و گفت: انتظار می‌رود سازمان‌ها و نهادهای حمایتی نیز در زمینه تامین اعتبارات مورد نیاز بهزیستی را یاری کنند.

 

وی با اشاره به هزینه‌هایی که در مراکز ماده ۱۶ برعهده بهزیستی است تصریح کرد: با وجود همه کمبودها و نقص‌ها اما نفس کار در بهزیستی ارزشمند است و باید شبانه‌روز در خدمت مردم باشیم زیرا دولت مردمی از نیروهای خود چنین انتظاری دارد و همواره باید در راستای تکریم مردم و مددجو تلاش کنیم.

 

کاظمی تأکید کرد: با هر خط فکری اما باید یادمان باشد که برای هر صندلی مدیریتی ده‌ها شهید تقدیم انقلاب و نظام شده است و باید با حضور میدانی برنامه ها را پیش ببریم و مددجویان بهزیستی به راحتی با مدیران دسترسی داشته باشند.

 

 

کد خبر 1151070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha