اختصاص ۱۳۷۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت جهت تکمیل ۲۴۷ پروژه استان

خلیلیان گفت: برای تکمیل ۲۴۷ پروژه فعال و در حال احداث خوزستان در یک نوبت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان‌قیمت در اختیار شرکت‌ها قرار دادیم و امروز هم ۶۷۰ میلیارد تومان لحاظ کردیم تا این شرکت‌ها با تداوم تولید خود، اشتغالزایی بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اهواز، «صادق خلیلیان» امروز (چهارشنبه ۴ اسفند) در پایان نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: در جلسه امروز دو دستور کار مطرح شد که موضوع دستور کار اول جلسه در رابطه به تدوین شیوه‌نامه مسئولیت‌های اجتماعی صنایع بود. 

 

استاندار خوزستان افزود: صنایع مختلفی که در استان خوزستان فعالیت می‌کنند و طبیعتاً مسئولیت‌های اجتماعی در زمینه توسعه استان دارند، باید کمک کنند بخشی از پروژه‌های استان تقویت و اجرایی شود. 

 

وی اضافه کرد: ما خواستار این هستیم که این اقدامات به صورت متمرکز انجام شود به نحوی که مشخص باشد مبالغی که پرداخت می‌کنند به چه دستگاه‌هایی است و صرف چه پروژه‌هایی می‌شود و چه سهمی در توسعه استان دارد. 

 

خلیلیان ادامه داد: متاسفانه تاکنون چنین روالی نداشتیم و مشخص نبوده این اقدامات در چه راستایی انجام می‌شود که این امر می‌تواند موجب ایجاد مفسده شود.

 

وی تصریح کرد: ما با اجرای این دستورالعمل و اقدام جلوی مفسده های احتمالی را خواهیم گرفت و یک مسیر شفاف، درست و رو به پیشرفتی را برای اجرای طرح‌ها و پروژه‌ها از محل مسئولیت‌های اجتماعی خواهیم داشت. 

 

استاندار خوزستان خاطر نشان کرد: دستور کار دوم جلسه مربوط می‌شود به ۲۴۷ پروژه‌ که در استان بخشی از آنها فعال هستند و بخشی دیگر احداث می‌شوند. 

 

وی اذعان کرد: برای تکمیل این پروژه‌ها در یک نوبت ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی ارزان قیمت در اختیار شرکت‌ها قرار دادیم و در این جلسه هم حدود ۶۷۰ میلیارد تومان لحاظ کردیم تا این شرکت‌ها بتوانند تولید خود را تداوم بخشند و اشتغالزایی بیشتری داشته باشند.  

 

خلیلیان عنوان کرد: بخشی از مصوباتی که امروز داشتیم برای این بود که صنایع ما از رکود خارج شوند و نقدینگی آنها تامین شود. 

 

وی یاد آور شد: همچنین برای مسائل و مشکلات مختلف در حوزه صنایع از جمله تامین مواد اولیه و برخی مشکلات در زمینه بیمه، مالیات و بدهی بانکی نیز در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید بررسی‌های لازم برای برطرف کردن این مشکلات انجام خواهد شد.

 

کد خبر 1151093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha