ترویج فرهنگ  انتظار و مهدویت در دانشگاهها ضروری است

کارگاه یک روزه ضرورت طرح مباحث مهدویت در دانشگاه با هدف تبیین و تحکیم مبانی نظری و فکری مقوله انتظار و مهدویت در میان دانشگاهیان با رعایت دستورالعملهای بهداشتی برگزار شد و دانشجویان شرکت کننده از ساعت ۸ الی ۱۵ در بخش های مختلف کارگاه شرکت کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از حاجی آباد، دربخش اول  این کارگاه، تعمیق فلسفه انتظار در جامعه و نقش دانشگاه ها و مراکز علمی در ترویج فرهنگ مهدویت مورد تاکید قرار گرفت.

 

در بخش دوم کارگاه نیز، سه مقاله دانشجویی با عناوین مهدویت در ادیان الهی و دین مبین اسلام، گام دوم انقلاب اسلامی و مهدویت، رسالت دانشگاهها در ترویج فرهنگ مهدویت ارائه شد.

 

در بخش پایانی کارگاه، دکتر « محمد حیدری نارمندی »، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی آباد با قدردانی از حضور دانشجویان در این کارگاه، گفت: رویکرد فرهنگی حاکم بر دانشگاه آزاد این فرصت را به دانشجویان و اساتید می دهد تا در کنار مسایل آموزشی به تقویت و ترویج باورها و اعتقادات دینی همت گمارند.

 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد حاجی آباد افزود: سه عامل مهم موجب می شود که موضوع انتظار و مهدویت در دانشگاهها تبیین شود.

 

وی ادامه داد: عامل اول نقش و جایگاه  ممتاز مراکز علمی و دانشگاهی در جامعه است که افکار عمومی از این مراکز انتظار راهبری و پیشگامی دارد.

 

 

حیدری نارمندی با بیان اینکه عامل دوم رسالتی است که بر عهده دانشگاههاست، عنوان کرد: این مراکز با پژوهش و تحقیق نسبت به انتقال مفاهیم مبتنی بر پژوهش اقدام می کنند و عامل سوم اینکه دانشگاهها و مراکزعلمی در جمهوری اسلامی در پیشبرد اهداف عالی شان لزوما  معنویت وترویج  اخلاق مهدوی را سرلوحه قرار می دهند  

 

وی از پیشگامی دانشگاه آزاد اسلامی در ترویج مبانی دینی و مذهبی و تقویت امور فرهنگی به عنوان نقطه عطفی در نظام آموزش عالی یاد کرد و گفت: برنامه های فرهنگی با عنوان مهدویت و چله مهدی با ابتکار دانشگاه آزاد اسلامی موج فرهنگی نوینی را در مراکز دانشگاهی کشور ایجاد کرده است و قطعا این اقدامات تداوم خواهد داشت.

 

وی در پایان از تشکیل کانون مهدویت، استمرار کارگاهها و نشست های تخصصی با موضوع مهدویت و انتظار، برگزاری جشنواره های دینی مذهبی در راستای تداوم سیاست های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، در این واحد دانشگاهی خبر داد و گفت : تلاش می کنیم تحقیقات و پژوهش ها، پایان‌ نامه‌های دانشجویی، به موضوع انتظار و مهدویت بپردازند تا با تبلیغات دشمنان که اصل انتظار را بیهوده جلوه می دهند مقابله شود.

 

گفتنی است؛ در این کارگاه یک روزه به شرکت کنندگان گواهی شرکت اعطا شد.

 

 

 

 

 

کد خبر 1151141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha