اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان به نهاده های دامی خراسان جنوبی

جعفری با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات تخصیص یافته به خراسان جنوبی در حوزه تامین نهاده های دامی گفت: تا فروردین .مشکلی در این حوزه نداریم.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بیرجند، «مهدی جعفری» رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی در چهارمین دور سفر به شهرستان ها در سرایان اظهار کرد: منطقه کریمو و مصعبی سرایان استعداد اجرای طرح آبخیز و جالیز را دارد و می تواند به عنوان پایگاه در سرایان مطرح و اجرا شود.

 


وی بیان کرد: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است طرح آبخیز و جالیز در هریک از شهرستان های استان با اجرای یک طرح به صورت پایلوت محقق شود.

 


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به کارهای مطلوبی که در حوزه احیا و بازسازی قنوات روستای کریمو و مصعبی انجام و در دست اجرا می‌باشد، اظهار امیدواری کرد با اتمام کار مرمت، زمینه ورد اداره کل منابع طبیعی برای اجرای طرح آبخیز و جالیز در این نقطه فراهم شود.

 


وی اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار مازاد بر اعتبارات تخصیص یافته به استان در حوزه تامین نهاده های دامداری را نتیجه تلاش و پیگیری‌های مسولان جهاد کشاورزی استان عنوان کرد و اضافه کرد: با پیگیری‌های انجام شده در حوزه تامین نهاده های دامداری، اتفاقات مناسبی در استان رقم خورد و تا فروردین ماه مشکلی در این حوزه نداریم.

 


جعفری تلاش برای افزایش سهم صندوق های حمایت از بخش کشاورزی از طریق اعتبارات تملک و فروش اموال مازاد استان را متذکر شد و افزود: تعدادی ملک مازاد در استان به فروش گذاشته شد و امیدواریم از این محل به صندوق‌ها کمک شود و شاهد افزایش سهم دولت و ارتقای سهم تولیدکنندگان باشیم.

 


رییس سازمان جهاد کشاورزی استان افزایش ۱۵ میلیاردی اعتبارات شهرستان سرایان در زمینه دامدار کارت را نوید داد و گفت: اختصاص این اعتبارات مازاد بر اعتبارات تخصیص یافته به استان بوده و تلاش‌ها در این حوزه ادامه دارد.

 


وی با بیان اینکه در ماه‌های اخیر انرژی مجموعه جهاد کشاورزی بیشتر صرف حوزه خدمات و تنظیم بازار و مباحث افزایش و کاهش نهاده ها به جای برنامه ریزی مدون برای تعیین الگوی کشت مناسب و حوزه های زراعت و باغبانی شده است، تصریح کرد: در واقع می توان گفت که جهاد کشاورزی از حوزه اجرا کلا خارج شده است.

 


 

 

 

 

 

کد خبر 1151177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha