کنگره ملی«شوق دوباره» در زنجان اجرا می شود

کاظمی با تشریح برنامه های روز شهید در استان زنجان گفت: کنگره ملی «شوق دوباره» با هدف تجلیل از همسران شهدا برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارکران استان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اظهار کرد: طرح سپاس تحت عنوان فجر افرینان در استان ادامه دارد و برنامه های مربوط به روز شهید از 22 بهمن آغاز و تا 22 اسفند ادامه دارد.

 

علی کاظمی ادامه داد: در سفر ریاست جمهوری به استان زنجان در حوزه شهدا و ایثارگران مصوباتی داشتیم که بخشی از این مصوبات به اشتغال و مسکن ایثارگران مربوط می شود.

 

وی به تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر استان از محل بند د ماده 87 قانون پنج ساله برنامه ششم توسعه اشاره کرد و گفت: استخدام فرزندان شهدا و جانبازان 70 درصد نیز در حال پیگیری است.

 

کاظمی خاطرنشان کرد: شورای ترویج و توسعه ایثار و شهادت با هدف ترویج و صیانت از فرهنگ ایثار و شهادت در تراز انقلاب اسلامی، حمایت و نظارت بر تولیدات فرهنگی مرتبط با ایثار جهاد و شهادت و مشارکت دستگاه ها و بسیج ظرفیت ها و منابع در جهت ارتقا فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شده است.

 

وی به 22 اسفند و چهل و دومین سالکرد تاسیس بنیاد شهید اشاره کرد و گفت: این روز به نام روز شهید نامگذاری شده است که دلیل تعداد شهدای ما در اسفندماه است.

 

کاظمی با یادآوری اینکه 60 درصد مردم از این روز مطلع هستند و اطلاع رسانی در خصوص این روز از تاکیدات رهبری است، گفت: از اینرو در راستای بیانیه دوم انقلاب ابتکاراتی برای ترویج فرهنک ایثار و شهادت انجام شده است.

 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان به روز 16 اسفند مصادف با سالروز ولادت حضرت ابوالفضل(ع) که روز جانباز نام گرفته اشاره کرد و گفت: به همین منظور وبینارهایی برای این روز پیش بینی شده است.

 

وی به برنامه های فرهنگی در حوزه ایثار و شهادت در این ایام اشاره کرد و گفت: کنگره ملی شوق دوباره با هدف تجلیل از همسران شهدا برگزار خواهد شد.

کد خبر 1151190

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha