اقتدار و عظمت امروز ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم

افشارچی با یادآوری اینکه عظمت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: جهاد، شهادت و شهدا کلید واژه هایی هستند که موجب هراس دشمن از انقلاب اسلامی ایران شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، استاندار زنجان امروز در شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم، با بیان اینکه متاسفانه اولویت جلسات مسائل اقتصادی است و موضوعات فرهنگی در بسیاری مواقع مغفول واقع می شود، گفت: بسیاری از شهدای ما در اسفندماه به شهادت رسیدند از اینرو لازم است در ایام پایانی سال در جلسات به موضوعات مربوط به ایثار و شهادت به صورت ویژه پرداخته شود.

 

محسن افشارچی بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید کرد و گفت: لازم است نسبت به شهدا و فرهنگ ایثار و شهادت نگاه متفاوت‌تری داشته باشیم.

 

وی با یادآوری اینکه بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی، عزت و اقتدار ایران در منطقه و جهان است، خاطرنشان کرد: ایران کشوری مورد تکریم کشورهای همسایه است و همواره در معادلات منطقه نظر ایران مورد توجه قرار می گیرد.

 

استاندار زنجان عزت امروز ایران اسلامی را نشان گرفته از روحیه جهادی و ایثارگرانه مردم ایران خواند و گفت: اگر امروز از نظر اقتصادی و مالی تحت فشار هستیم به جهت هراس دشمن از جایگاه ایران اسلامی است که به واسطه همین روحیه جهادی ایجاد شده است.

 

وی با یادآوری اینکه عظمت ایران اسلامی را مدیون خون شهدا هستیم، تصریح کرد: جهاد، شهادت و شهدا کلید واژه هایی هستند که موجب هراس دشمن از انقلاب اسلامی ایران شده است.

 

استاندار زنجان در ادامه بر ضرورت برگزاری ویژه برنامه های 22 اسفند روز شهید در استان تاکید کرد و گفت: در استان شهدای شاخصی داریم که برای عموم مردم شناخته شده هستند ولی برخی شهدای روستایی آنچنان شناخته شده نیستند که لازم است برای معرفی آنان به مردم بالاخص جوانان برنامه ریزی شود.

 

وی به 15 اسفند روز درختکاری در آستانه روز شهید و جانباز اشاره کرد و گفت: کاشت درخت به یاد هر شهید برنامه خوبی است؛ درختکاری اقدامی است که جوانان را پای کار می آورد و اگر حس خوب درختکاری با یاد شهدا عجین کنیم اثرگذارتر است.

 

در ادامه نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان زنجان به آمار تبدیل وضعیت ایثارگران به رسمی قطعی اشاره کرد و  گفت: تاکنون 475 تبدیل وضعیت قطعی داشتیم که با اضافه شدن آمار تبدیل وضعیت آموزش و پرورش که 200 نفر بودند و هنوز وارد سامانه نشده در مجموع 675 نفر تبدیل وضعیت رسمی انجام شده است.

 

کد خبر 1151196

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha