فعالیت مساجد بین راهی محدود به زمان اذان نباشد/خدمات سفر با رعایت دستور العمل های بهداشتی

محمدی با بیان اینکه ستاد خدمات سفر شهرستان همدان فعال شد گفت: در برنامه ریزی سفرهای نوروز ۱۴۰۱ ستادهای اسکان آموزش و پرورش نداریم و صرفا ستاد خدمات سفر برای راهنمایی مسافران در یک نقطه از شهر همدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری  شبستان از همدان، «محمدعلی محمدی» در ستاد خدمات سفر شهرستان همدان گفت: این ستاد با رویکرد مدیریت و برنامه‌ریزی سفرهای ایمن و مسئولانه و حمایت از کسب و کارهای آسیب‌دیده و ایجاد نشاط اجتماعی و هدایت سفر به مناطق ایمن به تبع ستاد استانی و کشوری خدمات سفر راه‌اندازی شده و موظف به اجرای دستورالعمل ابلاغی است.

فرماندار همدان گفت:  دستورالعمل اجرایی سفر در نوروز ۱۴۰۱ با در نظر گرفتن مصوبات ابلاغی ستاد ملی مدیریت کرونا، رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و تامین آرامش روانی جوامع میزبان، انجام می‌شود و تمام خدمات سفر، تردد و اقامت با ملاحظات بهداشتی و محدودیت‌هایی پیش‌بینی شده است.

وی تصریح کرد: فعالیت تمام مراکز سرو مواد غذایی، اقامتی، تفریحی و تورها که میزبان گردشگر در محل هستند، مشروط به تزریق حداقل دو دز واکسن توسط صاحبان مشاغل، کارفرمایان، کارکنان، مشتریان مربوط و نیز قرار نداشتن آنان در دوره قرنطینه و درمان بیماری کرونا است.

محمدی اضافه کرد: تردد خودروهای شخصی متناسب با وضعیت کرونایی و محدودیت‌های اعلام شده توسط ستاد ملی کرونا در ایام نوروز مشروط تزریق واکسن و در شرایط بیمار نبودن راننده و سرنشینان بوده و چنانچه خودرویی الزامات را رعایت نکنند مشمول یک‌میلیون تومان اعمال قانون خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی بر اساس مصوبات ستاد ملی کرونا اظهار کرد: وضعیت واکسیناسیون و قرنطینه متقاضیان سفر از سامانه، قبل از فروش بلیت توسط شرکت‌های حمل و نقل مسافری و درگاه‌های فروش بلیت استعلام خواهد شد.

فرماندار همدان خواستار برنامه ریزی برای اطلاع‌رسانی موثر به مسافران و گردشگران شد و گفت: در برنامه ریزی سفرهای نوروز ۱۴۰۱ ستادهای اسکان آموزش و پرورش را نداریم و صرفا ستاد خدمات سفر برای راهنمایی مسافران در یک نقطه از شهر همدان راه‌اندازی می‌شود.

وی یادآور شد: بازار ما از شرایط کرونایی بسیار متضرر شده و در حوزه گردشگری نیز شرکتهای سیاحتی، مراکز اقامتی و سایر مراکز ذیربط متوجه زیان‌های مالی شده‌اند بنابراین رونق فعالیت‌های اقتصادی به شرط انجام واکسیناسیون و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی مورد تاکید و مد نظر قرار گرفته است.

وی با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به موضوع فضاسازی، زیبایی و نظافت شهر، سرویس‌های بهداشتی، تفرجگاه‌ها و پارک‌ها توسط شهرداری افزود: فعالیت تعدادی از  مساجد بویژه مساجدی که در مسیرها و خیابان‌های اصلی قرار دارند محدود به زمان اذان نباشد.

 

کد خبر 1151200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha