دست‌های مهربان عروسک‌ها بر سر کودکان محروم روستاهای سیستان و بلوچستان

جوانان جهرمی با فراخوان اهدای عروسک برای کودکان محروم مناطق روستایی استان سیستان و بلوچستان، موجی از مهربانی را به آنها هدیه می کنند.

خبرگزاری شبستان- جهرم:

 

در روزگاری که گرفتاری های روزمره مجالی برای مردم نگذاشته، هنوز افرادی دیده می شوند که دغدغه هم نوعان خود دارند و هیاهوی روزگار، چندان به زندگی شان راه پیدا نکرده است.

 

شاید از نگاه برخی افراد، این قبیل انسان ها یا بیکارند و یا جویای کار و یا جویای نام، اما وقتی پای صحبت شان می نشینی به خوبی درک می کنی که آنها آرامش و خوشبختی را تنها برای خود نمی خواهند و دستگیری از بینوایان و هم نوعان شان را بهانه ای برای رسیدن به نان و نام نکرده اند.

 

اگر با چشمانی تیزبین به اطرافمان بنگریم این دست آدم ها را زیاد می بینیم و آنجاست که باید ذهن مان را از حرف های غرض ورزانه  برخی افراد پاک کنیم که هر کسی دردی از دردمندی را دوا کرد حتما در پشت پرده اهدافی را در سر می پروراند.

 

این روزها گروه های جهادی بسیاری در شهرها شکل گرفته که با هدف محرومیت زدایی از چهره جامعه مشغول به فعالیت هستند و خدماتشان هم در زمینه های مختلف همچون عمرانی، فرهنگی، بهداشتی، آموزشی و... است؛ این فعالیت ها در روزگار کرونایی به اوج خود رسیده به صورتی که گروه های جهادی توامان در حال کمک به محرومان و اقشار کم بضاعت هستند.

 

اما حکایت گزارش امروز ما از تشکل خیریه ای است که هدفش تسهیل در تحصیل دانش آموزان مستعدی است که به سبب مشکلات معیشتی و مالی، روزگار روی خوشی را به آنها نشان نداده است.

 

البته صحبت از این انجمن خیریه مجالی جداگانه نیاز دارد چرا که گستردگی کارشان به گونه ای است که دانش آموزان چند استان را زیر پوشش دارند و البته گریزی هم به امورات عمرانی زده و به عنوان سفیر مدرسه سازی در کشور معرفی شده اند.

 

اما آنچه ما را بر آن داشت تا به این بنیاد خیریه بپردازیم این موارد نبود بلکه اقدام ابتکارانه آنها در جمع آوری و تامین عروسک برای دانش آموزان محروم برخی روستاهای استان سیستان و بلوچستان سبب شد تا آن را سوژه گزارش مان کنیم و پای صحبت های مدیرعامل بنیاد خیریه «موج مهربانی» بنشینیم.

 

«مهرداد الطافی» از آن دسته جوانانی است که کل عمر جوانیش را صرف دستگیری از نیازمندان کرده است؛ گاهی در لباس قرمز امداد و نجات هلال احمر در سیلاب و زلزله و گاهی با پوشیدن ردای خدمت گذاری در قامت اشتغال زایی برای بانوان سرپرست خانوار و همچنین حمایت از دانش آموزان مستعد نقاط محروم کشور و در سال های اخیر نیز در قامت یک آتش نشان وظیفه شناس.

 

آشنایی من با مهرداد مربوط به سال ها پیش است و معمولا فعالیت های خیرخواهانه او در بنیاد خیریه «موج مهربانی» را رصد می کنم؛ آوازه مهرداد به کشورهای دیگر هم رسیده به نحوی که همين چند ماه پیش بود که به دعوت آژانس فدرال جوانان روسیه او به عنوان نماینده کشورمان در رویداد بین المللی جایزه «ما با هم هستیم» به کشور روسیه رفت تا همراه با جوانان منتخب دیگر کشورها از خدمات فداکارانه شان در بحران پاندمی کرونا  تجلیل شود.

 

مدیرعامل بنیاد خیریه «موج مهربانی» می گوید: بنیاد ما از سال 94 با رویکرد حمایت از دانش آموزان نیازمند و توسعه فضای علمی و آموزشی فعالیت خود را آغاز کرده و در این زمینه تا کنون برنامه ها و فعالیت های گسترده ای را انجام داده است.

 

»مهرداد الطافی« گستره فعالیت این بنیاد خیریه را استان های فارس، سیستان و بلوچستان، هرمزگان و لرستان عنوان می کند که در حال حاضر هزار و ۱۷۰ دانش آموز را تحت پوشش دارد.

 

طرح های مختلفی در طول سال توسط بنیاد خیریه «موج مهربانی» ویژه دانش آموزان محروم انجام می شود که بیشتر در زمینه تامین هزینه تحصیلی و نیازهای آموزشی دانش آموزان است.

 

این بنیاد علاوه بر فعالیت های خیریه برای افراد تحت پوشش، فعالیت های فرهنگی را نیز در برنامه خود دارد و قرار است به مناسبت میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز «جوان»، ویژه برنامه جشن و شادی را برای دانش آموزان محروم روستایی سیستان و بلوچستان به اجرا در آورد؛ به همین منظور بچه های بنیاد خیریه «موج مهربانی» دست به کار شدند تا با تهیه عروسک برای کودکان محروم این منطقه زمینه شادی و خوشحالی آنها را فراهم کنند.

 

الطافی می گوید: محرومیت در مناطق بخش «ساربوک» و مرکزی شهرستان «قصرقند» به نحوی است که کودکان شاید تا به حال اسباب بازی و عروسک را به چشم ندیده باشند؛ بچه های انجمن ما فرصت را غنیمت شمرده و با فراخوان جمع آوری عروسک در فضای مجازی زمینه را برای جاری کردن لبخند بر لبان کودکان محروم مهیا کردند.

 

پویش جمع آوری عروسک که از چند هفته پیش آغاز شده اکنون در حال اجرا است و از شهروندان خواسته شده با اهدای عروسک های بلااستفاده شان در خوشحالی کودکان محروم سهیم شوند.

 

قرار است در آیین جشنی همزمان با میلاد حضرت علی اکبر (ع)، عروسک ها به کودکان روستایی هدیه شود؛ مراسمی که الطافی زمان اجرای آن را ۱۷ تا ۲۴ اسفندماه عنوان می کند که با اجرای برنامه های شاد، توزیع کتاب و... همراه است.

 

وی ترویج فرهنگ شادی و نشاط و گسترش فرهنگ کتاب و کتابخوانی را از اهداف این برنامه می داند و می گوید: از جمله اهداف ما در این برنامه اهدای عروسک به کودکان این منطقه است که با همت مردم نیکوکار و خيران تا کنون بخشی از آن محقق شده است.

 

آنگونه که الطافی می گوید دانش آموزانی که از منطقه محروم «قصرقند» تحت پوشش بنیاد خیریه «موج مهربانی» هستند به بیش از ۷۵۰ نفر می رسد که البته گروه هدف طرح اهدای عروسک را کودکان مقطع پیش دبستانی تا متوسطه اول در بر می گیرند.

 

سهیم شدن در کار خیر، آن هم برای خوشحال کردن کودکان معصومی که از امکانات معمولی هم برخوردار نیستند سعادتی است که نصیب هر کسی نمی شود؛ شما هم می توانید با اهدای عروسک یا بخشی از هزینه آن در این کار نیک سهیم باشید؛ شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۸۹۹۷۸۹۴۶۹ بنیاد خیریه «موج مهربانی» برای این منظور در نظر گرفته شده است.

 

گزارش: مهدی رحمانیان

 

 

کد خبر 1151205

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha