۱۰۵ نفر در مرحله استانی مسابقات قرآن بسیج خراسان جنوبی به رقابت پرداختند

حجت الاسلام کامجو گفت: مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج خراسان جنوبی با حضور ۱۰۵ نفر از علاقمندان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام« علیرضا کامجو» در حاشیه مرحله استانی بیست و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت بسیج که در بیرجند برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار کرد: این دوره از مسابقات با هدف ایجاد شور و نشاط قرآنی درجامعه و توجه بیشتر آحاد مردم به‌ویژه تشکل‌های قرآنی، خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان به قرآن و عملیاتی کردن مفاهیم ناب قرآن کریم در جامعه در حال برگزاری است.

 

وی با اشاره رقابت ۱۰۵ نفر از منتخبین مرحله ناحیه‌ای در مرحله استانی مسابقات قرآنی بسیج، گفت: علاقمندان در بخش مشارکت فردی در حفظ ۱۰ جزء، ۱۵ جزء، حفظ کل قرآن، ترتیل‌خوانی، قرائت تحقیق و قرائت تقلیدی (ویژه برادران زیر ۱۵ سال) شرکت دارند.

 

مسئول معاونت تعلیم‌ و تربیت بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی ادامه داد: در بخش مشارکت به صورت گروهی (گروه ۳ نفره) هستند که هر کدام از اعضای گروه در یک موضوع مشخص شرکت کردند و در پایان آن گروهی که امتیاز بالاتری را کسب کند وارد مرحله بالاتر خواهد شد.

 

حجت الاسلام کامجو تصریح کرد: یک نفر از اعضای گروه سوره مبارکه صف را حفظ می کند، یک نفر ارائه ۵ دقیقه‌ای از مفاهیم خطبه متقین نهج‌البلاغه را خواهد داشت، عضو دیگر یک عکس نوشته در موضوعات قرآنی و مفاهیم قرآنی آماده خواهد کرد؛ و همه اعضا یک جمع‌خوانی (آیات ۸ الی ۱۲ سوره صف) را هم خواهند داشت.

 

وی با اشاره به عدم استقبال از بخش مشارکت به صورت خانوادگی در این مرحله از مسابقات، بیان کرد: همچنین مؤسسات و پایگاه‌های مقاومت بسیج ایده‌های خلاقانه و نوآورانه خود را در حوزه مسائل قرآنی کشور به دبیرخانه مسابقه ارسال کردند.

 

مسئول معاونت تعلیم‌ و تربیت بسیج سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی افزود: نفرات برتر استان از ۱۹ تا ۲۲ اسفندماه به مرحله کشوری مسابقات قرآنی بسیج در تهران اعزام خواهند شد.

 

 

 

کد خبر 1151213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha