کشاورزان جهت جلوگیری از هرگونه خسارت به باغ ها، زودتر محلول پاشی کنند

مدیر جهاد کشاورزی شیروان گفت: کشاورزان جهت جلوگیری از هرگونه خسارت به باغ ها زودتر محلول پاشی کنند.

«حسن ایزانلو» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در شیروان اظهارکرد: به کشاورزان توصیه می شود از اواخر اسفند تا اوایل فروردین ماه جهت باروری و کاهش استرس های محیطی نسبت به محلول پاشی در باغ های انگور از کودهای حاوی عناصر روی و ازت استفاده کنند.

 

مدیر جهاد کشاورزی شیروان عنوان کرد: همچنین جهت اصلاح و جلوگیری از ریزش زودهنگام گل ها قبل از عمل تلقیح با فرارسیدن فصل بهار از کود فروت ست به عنوان محلول پاشی باغ ها استفاده کنند.

 

ایزانلو خاطرنشان کرد: این شهرستان حدود سه هزار هکتار تاکستان بارور دارد که ۲۰ درصد باغ های استان را شامل می شود و همه ساله در فصل بهار و تابستان به دلایل سرمازدگی، تگرگ و خشکسالی شاهد کاهش عملکرد محصول هستیم و توصیه می شود کشاورزان با اجرای به موقع اقدامات لازم قبل از گُل دهی از هرگونه ضرر و زیان و خسارت پیشگیری کنند.

 

وی اضافه کرد: کشاورزان باید در بازده زمانی بازشدن برگ ها تا ظهور خوشه جهت بهبود مکانیسم گلدهی و افزایش طول خوشه از کودهای حاوی عناصر روی، ازت و منگنز استفاده کنند.

 

وی با اشاره به رعایت هرس سربرداری درختان گفت: سربرداری در درختان بیش از هشت سال و نیز با توجه به موقعیت محل درخت صورت گیرد و قبل از بهار و بیدار شدن درختان و زمانیکه خطر سرمازدگی وجود ندارد، انجام شود.

 

 

کد خبر 1151219

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha