شناخت خصوصیات و توانایی های کودکان در بهینه سازی آموزش مفاهیم دینی امری مسلم است

حجت الاسلام فاضلی ، گفت: شناخت خصوصیات و توانایی های کودکان در بهینه سازی آموزش مفاهیم دینی امری مسلم است و شناخت اصول و روش های مربوط به آموزش مفاهیم دینی کودکان ضرورت دارد.

حجت الاسلام حجت اله فاضلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمانشاه گفت: حضرت امام خمینی(ره) بنیانگذار انقلاب اسلامی با قیام تاریخی خود مفاهیم و ارزشهای قرآنی را در جامعه احیاء نمود و ما بایستی تلاش کنیم این علوم و معارف قرآنی را هرچه بیشتر در جامعه نهادینه نمائیم.

 

 

مدیر مرکز اسلامی استان کرمانشاه  افزود: یکی از وظایف شرعی والدین نسبت به فرزندان آموزش و تعلیم و تربیت مفاهیم قرآنی است.

 

 

وی خاطر نشان کرد: قرآن کریم کتاب هدایت است و برای تربیت انسان نازل شده و بر این اساس، مهم‏ترین وظیفه پیامبر تعلیم و تربیت بوده است.

 

 

حجت الاسلام فاضلی تصریح کرد: قرآن کریم منبع اصلی نظام اسلامی در همه شئون آن به شمار می‏ رود و همه مسلمانان با دید مثبت به آن می‏ نگرند و به تمامی گزاره‏ های قرآنی باور دارند، بررسی جنبه ‏های گوناگون آن در رشته‏ های مختلف علوم بشری لازم و ضروری است.

 

 

مدیر مرکز اسلامی کرمانشاه اظهار کرد: شناخت صحیح استعدادها، توانایى‏ ها، کاستى‏ ها، نیازها و نیروهاى جسمانى و روانى کودکان در مراحل مختلف سنى از عوامل بسیار مهم و کارساز امر آموزش و پرورش به شمار مى ‏آید .

 

 

وی در پایان گفت: ما مدیون امام و شهدای انقلاب هستیم و بایستی پاسدار این انقلاب و ارزش های که به برکت این انقلاب در جامعه نهادینه شده باشیم و در راه اعتلای فرهنگ قرآنی تلاش کنیم.

کد خبر 1151239

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha