توسعه متوازن باید با بازار کار و نیازهای بومی مناطق تطابق داشته باشد

شوشتری با بیان اینکه توسعه متوازن باید با بازار کار و نیازهای بومی مناطق تطابق داشته باشد، گفت:جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت استان در حوزه توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در سطح کشور مطلوب است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «سید امیر شوشتری» در نشست تخصصی با کارشناسان حوزه فناوری با بیان اینکه در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی رشته های فنی و مهندسی مورد توجه ویژه قرار گرفته و شاهد رشد خوبی در این حوزه بوده ایم اظهار داشت: در حال حاضر کشور ما با تحول بزرگی که در توسعه رشته های فنی و مهندسی صورت گرفته و استفاده از ابتکارات و نبوغ جوانان ایرانی صادر کننده تکنولوژی به بسیاری از کشورها است.

 

سرپرست آموزش‎ و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه توسعه متوازن باید با بازار کار و نیازهای بومی مناطق تطابق داشته باشد تصریح کرد:جایگاه دستگاه تعلیم و تربیت استان در حوزه توسعه مهارت های فنی و حرفه ای در سطح کشور مطلوب است لیکن با این وجود باید توسعه بیش از پیش این رشته ها در دستور کار قرار گیرد.

 

شوشتری با اشاره به اینکه برون سپاری رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش در مواجهه عملی هنرجویان با محیط کار و فراهم ساختن امکان بکارگیری هنرجویان کمک شایانی به این حوزه می نماید خاطرنشان کرد: با توجه به تحولات سریع و گسترده حوزه صنعت، هنرجویان باید تخصص خود را به صورت مستمر به روز نمایند.

 

«حسن عدالت جو» هم در این جلسه با بیان اینکه مهمترین ماموریت آموزش و پرورش در سند تحول بنیادین بحث مهارت‌آموزی است، لذا هنرآموزان و مهندسان شاغل در دستگاه تعلیم و تربیت می توانند نقش محوری در تحقق این هدف ایفا نمایند اظهار داشت: مخاطب اصلی بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی جوانان هستند، مهم ترین و موثرترین زمان هویت‌یابی جوانان در ایام حضور آنها در آموزش و پرورش رقم می‌خورد، لذا نقشی که آموزش و پرورش برای آینده جامعه ایفا میکند نقشی بی بدیل و بی نظیر است.

 

سرپرست معاونت آموزش متوسطه آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه حدود ۱۰۰ هزار هنرجو در ۱۵۲ رشته فعال ۶۲۱ هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش استان خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند تصریح کرد: در سال تحصیلی جاری۴۵/۶ درصد دانش آموزان مقطع متوسطه دوم در هنرستان های فنی و حرفه ای و کاردانش مشغول تحصیل هستند و این در حالی است که میانگین کشوری در این حوزه ٣٨/٨۶ درصد است، دستگاه تعلیم و تربیت استان خراسان رضوی جایگاه سوم کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده است.

 

عدالت جو در پایان خاطرنشان کرد: استان خراسان رضوی با درصد مشارکت ٢٧/٨١ درصدی در مشارکت سایر دستگاه ها در آموزش‌های فنی و حرفه‌ای( برون‌سپاری) جایگاه نخست کشور را به خود اختصاص داده است.

 

«لیلا داوودی» هم با بیان اینکه با پیگیری های صورت گرفته چهار هزار و ۳۸۵ مدرسه در مناطق روستایی و شهری استان به اینترنت پرسرعت متصل شدند اظهار داشت: اقدامات عملی در حوزه نصب و راه اندازی فیبر نوری در ادارات آموزش و پرورش استان تا پایان اسفند ماه اجرایی خواهد شد که با این اقدام سرعت و پهنای باند اینترنت به ۱۰ برابر افزایش خواهد یافت.

 

سرپرست اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیان اینکه بومی سازی سامانه ها و سایت ها یکی از اقدامات اداره فناوری اطلاعات آموزش و پرورش استان بوده و در این راستا اولین آزمون آمادگی دفاعی دانش آموزان در بستر سامانه‌های بومی آموزش و پرورش برگزار شده است افزود: با پیگیری های صورت گرفته تا پایان سال جاری اتوماسیون اداری همکاران در ادارات آموزش و پرورش استان به صورت تحت وب در خواهد آمد.

کد خبر 1151273

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha