تجلیل از ۷۶ اثر در سومین همایش کتاب سال حوزه

۷۶ اثر در سومین همایش کتاب سال حوزه و پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه تجلیل شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، حجت الاسلام سیدحمید جزایری در سومین همایش کتاب سال حوزه و پنجمین جشنواره مقالات علمی حوزه در سالن همایش‌های مدرسه علمیه معصومیه با ابراز خرسندی از رشد کمی و کیفی آثار اظهار داشت: این همایش نسبت به سال قبل ارتقای خوبی داشته اما این همه ظرفیت حوزه نیست و باید بیش از این به رشد حوزه اهتمام داشته باشیم.


دبیر همایش کتاب سال حوزه افزود: همایش کتاب سال حوزه و جشنواره علمی مقالات حوزویان، بدون تردید یکی از مهمترین و مؤثرترین رویدادهای علمی وپژوهشی در حوزه‌های علمیه است که تاثیر زیادی در جامعه مخاطب دارد.


وی تصریح کرد: پس از اعلام فراخوان همایش در سال 99، 1586 اثر اعم از کتاب و مقاله و رساله‌های علمی سطح 4 و دکترین که توسط فضلای حوزه تولید شده بود در جشنواره دریافت شد و مورد بررسی اولیه قرار گرفت.


حجت الاسلام جزایری عنوان کرد: 1243 اثر شرایط مورد نظر را داشت و در مرحله بعد کتاب‌ها در ۲۰ گروه و مقالات در ۱۶ گروه و رساله های علمی در 15 گروه مورد ارزیابی علمی قرار گرفتند.


وی خاطرنشان کرد:آثار هر گروه توسط ۳ تا ۵ استاد بررسی شد وارزیابی تفصیلی در مرحله دوم انجام گرفت و طرح و شکل و مهندسی آثار در این مرحله مورد توجه قرار گرفت.


دبیر همایش کتاب سال حوزه بیان کرد: صلاحیت 365 اثر نیز برای مراحل بعدی محرز شد و به ارزیابی تفضیلی راه یافت تا با دقت بیشتر بررسی شود.


وی گفت: محورهای اولویت دار مانند تمدن اسلامی و کرونا و حوزه و روحانیت و زن و خانواده و علوم اسلامی و پاسخگویی به شبهات به لحاظ محتوایی و شکلی و تناسب با معیارهای جشنواره مورد بررسی قرار گرفت و پس از دریافت آثار در در گروه علمی بررسی شد.


حجت الاسلام جزایری افزود: همچنین نظر گروه‌های علمی به شورای علمی با ۲۱۰ نفر جلسه منتقل شد تا آثار نهایی مورد انتخاب واقع شوند و در نهایت 76 اثر برگزیده و شایسته تقدیر شد.


وی بیان کرد:در سال ۹۹ نسبت به ۹۸ رشد کمّی خوبی را شاهد بودیم و در بخش رساله ۱۵۵ درصد و در بخش کتاب ۲۵ درصد رشد داشته ایم، همچنین حضور بانوان رشد قابل قبولی داشته است.


دبیر همایش کتاب سال حوزه عنوان کرد: در این همایش، حضور بانوان رشد قابل قبولی به لحاظ کیفی و کمی داشته و در بخش کتاب ۲ اثر و در بخش‌های رساله و مقاله هرکدام یک اثر برگزیده داشته ایم.

کد خبر 1151284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha