سیستان و بلوچستان جزء استانهای شاخص در تامین مسکن برای مددجویان بوده است

مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد گفت: سیستان و بلوچستان جزء استانهای شاخص در تامین مسکن برای مددجویان بوده است که بصورت خاص می‌توانیم به تفاهم‌نامه سازمان مدیریت با هدف احداث ۶ هزار واحد مسکونی در استان اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، «محمود توکلی» مدیرکل دفتر تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در حاشیه سفر به استان سیستان‌وبلوچستان گفت: بر اساس وظایف و مسئولیت‌هایی که به عهده دفتر تأمین مسکن واگذار شده، بطور سالیانه برنامه‌هایی برای کل کشور در نظر گرفته می‌شود که این برنامه‌ها از اجزاء استانی تشکیل شده است.

 

وی افزود: یکی از استان‌هایی که در این سال‌های اخیر، نقش قابل توجهی در برنامه‌های کشوری دفتر تأمین مسکن داشته، سیستان‌وبلوچستان است که بصورت خاص می‌توانیم به تفاهم‌نامه سازمان مدیریت با هدف احداث ۶ هزار واحد مسکونی در استان اشاره کرد.

 

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد بیان کرد: این بازدیدهای دوره‌ای و سرکشی‌ها در کنترل برنامه‌ها و استفاده از تجارب و انتقال آموخته‌ها برای بهبود کار و پیشبرد اهداف نقش بسزایی دارد.

 

وی گفت: در کنار تفاهم‌نامه ۶ هزار واحدی، اقدامات دیگری نیز حوزه مسکن استان داشته که در خور توجه است، از جمله تفاهم‌نامه‌هایی با سپاه پاسداران، بسیج سازندگی، بنیاد مسکن و بنیاد مستضعفان.

 

توکلی اظهار کرد: روند احداث مسکن در هر استان باید با اقتضائات کمیته امداد و همچنین خود استان‌ها سنجیده شود که اگر بخواهیم این شرایط و اقتضائات را در کنار پیشرفت‌ها و اقدامات عملی انجام گرفته ارزیابی کنیم، می‌توان گفت عملکرد حوزه مسکن کمیته امداد سیستان ‌و بلوچستان مطلوب است و نمره خوبی به اقدامات مسکن استان می‌دهیم.

 

وی افزود: حوزه مسکن کمیته امداد، صرفاً یک حوزه فنی نیست، بلکه یک حوزه فنی و مددکاری است، بنابراین نمی‌توان ادبیات فنی و مهندسی که در سایر نقاط کشور جاری است را بصورت خالص در کمیته امداد، بدون در نظر گرفتن موارد حمایتی به کار ببریم و حتما باید پیوست‌های حمایتی و مددکاری را به آن افزود.

 

مدیرکل دفتر تأمین مسکن کمیته امداد گفت: نوسانات بازار مسکن تابع شرایط اقتصادی کشور است و همکاران ما در مجموعه امداد استان، سعی کرده‌اند تا جایی که امکان دارد، در قالب مشارکت‌هایی که وجود دارد، کمبودها را جبران کنند و در این راستا، دفتر مرکزی نیز سعی کرده با تخصیص به‌موقع اعتبارات و در مواردی با تخصیص اعتبارات تکمیلی، استان را یاری کند.

 

توکلی بیان کرد: ما یک هدف بزرگ داریم و آن، تکمیل این واحدهاست؛ وقتی ما ساخت یک واحد را آغاز می‌کنیم، حتما به هر ترتیبی که شده، باید آن را به اتمام برسانیم، بنابراین همه موارد را بصورت اقتضائی بررسی می‌کنیم و با مشارکت امداد استان و خیرین محترم و در مواردی حتی دستگاه‌های اجرایی، پروژه‌ها را تکمیل و تقدیم مددجویان عزیز می‌کنیم.

کد خبر 1151314

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha