اهالی موسیقی برای زنده نگه داشتن زبان فارسی، شاهنامه خوانی را گسترش دهند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد موسیقی در شاهنامه را یکی از ارکان اصلی برای جان بخشی دانست که فردوسی برای احیای زبان و فرهنگ فارسی آفرید و گفت: ضرورت دارد اهالی موسیقی برای زنده نگه داشتن زبان فارسی، شاهنامه خوانی را گسترش دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون هنری و سینمایی این اداره کل عصر امروز از آموزشگاه موسیقی سار آهنگ به مدیریت سجاد نادریان بازدید و از زحمات این هنرمند پیشکسوت تقدیر کرد.

«امین درخشان» در این دیدار با تاکید بر نقش مهم رشته های هنری مانند موسیقی در کنترل هیجانات افراد و سوق دادن آن به سوی افکار مثبت و شادی بخش، گفت: هنر ابزاری بسیار مفید و موثر در درمان بسیاری از اختلالات روحی و روانی به ویژه آسیب های اجتماعی است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان نقش موسیقی در چگونگی ارتقاء فرهنگی جامعه، اظهار کرد: پیدایش پدیده موسیقی نزد انسان غریزی است، موسیقی چهره سنتی و بومی به خود گرفت و جزء مهمی از اصول فرهنگ به شمار می آید.

وی در زمینه اهمیت موسیقی فولکلور یا محلی، خاطرنشان کرد: ترانه هایی که در موسیقی محلی اجرا می شود، با ابعاد مختلف فرهنگی جامعه در ارتباط تنگاتنگ بوده و در متن این موسیقی ها سنت ها، ارزش ها و عقاید جامعه تائید شده یا مورد انتقاد قرار می گیرد.

درخشان در مورد رابطه شاهنامه و موسیقی هم عنوان کرد: موسیقی در شاهنامه، یکی از ارکان اصلی برای جان بخشی بود که فردوسی برای احیای زبان و فرهنگ فارسی آن را آفریده و ضرورت دارد که اهالی موسیقی برای زنده نگه داشتن زبان فارسی، شاهنامه خوانی را گسترش دهند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار امیدواری کرد، با همکاری آموزشگاه موسیقی سارآهنگ می توان کنسرت های موسیقی با حضور بزرگان موسیقی سنتی و کلاسیک در سطح استان برگزار کرد.

«سجاد نادریان» نیز ضمن تشکر و قدردانی از بازدید مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی از آموزشگاه موسیقی سار آهنگ، گفت: آموزشگاه موسیقی سار آهنگ به منظور آموزش موسیقی به علاقه مندان هنر والای موسیقی و به منظور کشف استعدادهای درخشان با همکاری جمعی از اساتید موسیقی برای پرورش این استعدادها در زمینه های مختلف خوانندگی، نوازندگی، آهنگ سازی و معرفی هنرمندان به جامعه هنری تاسیس شده و همچنین در راستای اعتلای موسیقی در سطح  استان و پیشرفت هنرجویان در عرصه های مختلف موسیقی، اقدام به برقراری و تبادل هنری با محافلی معتبر موسیقی و ادبیات در سراسر ایران نموده است.

کد خبر 1151383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha