عمل به سیره شهدا جامعه را در مسیر سعادت هدایت می‌کند

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه اگر جامعه ما به درستی به سیره عملی شهدا بپردازند دچار چالش نخواهند شد،گفت: عمل به سیره شهدا جامعه را در مسیر سعادت هدایت می‌کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «امیرحسین قاضی زاده هاشمی» امشب(۵اسفند) در یادوراه سرداران و ۳۱۳شهید گردان حمزه سیدالشهدا(ع) لشکر عملیاتی ۲۵کربلا در مصلی نماز جمعه تنکابن با بیان اینکه سخن گفتن درخصوص جایگاه شهید و شهادت سخت است، اظهار کرد: بزرگترین معامله جهان شهادت است یک طرف معامله شهید و طرفی دیگر خداست و صادق تر و کریم تر از خدا یافت نمی شود و خدا به احسن وجه این معامله را به اتمام می رساند.

 

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: اینکه می بینیم بعد از سال های متمادی هنوز نام شهدا در پیشانی عالم نگاشته شده درحالیکه همه مستکبرین که در ظلم به شهدا نقش داشتند این فقط فقط کار خداست.

 

وی با بیان اینکه خداوند متتال در قرآن کریم به جایگاه شهدا اشاره کرد،‌گفت: سی سال از جنگ تحمیلی گذشته و درگیر جنگ فرهنگی، اقتصادی و فتنه های گوناگون دشمن شدیم تا مکتب شهدا فراموش شود اما موفق نشده است.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه امروز جوانان میزبان یادواره های شهدا می شوند که زمان جنگ را درک نکردند، افزود: اینکه این نسل درصدد معرفی چهره های برجسته دوران دفاع مقدس در لشکر ۲۵کربلا هستند شایسته تقدیر است.

 

وی با اشاره به پیشینه دینی مردم مازندران و عشق و علاقه این مردم به اهل بیت(علیهم السلام) و کربلا، گفت: گردان حمزه سیدالشهدا(ع) در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم خوش درخشیده است.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شهدا تقدیس شده خدا هستند و نیازی به تقدیس ما ندارند، گفت: فعل برگزاری یادواره های شهدا این که ما نیاز به راهنمایی برای حرکت در مسیر درست هستیم و با این عمل از شهدا مددمی جوییم تا از راه درست منحرف نشویم.

 

وی با بیان اینکه اگر جامعه ما به درستی به سیره عملی شهدا بپردازند دچار چالش نخواهند شد، یادآورشد: اینکه پنجمین یادواره سرداران و 313شهید گردان حمزه سیدالشهدا(ع) با محوریت شهیدان «حسن قورچی بیگی» و «ابراهیم جهان بین» برگزار شده یعنی جوانان ما در گذشته سرداران دوران دفاع مقدس بودند.

 

قاضی زاده هاشمی با اشاره به منویات رهبری که شهدا افضل انسان ها هستند، گفت: باید سبک زندگی شهدایی ترویج شود چرا این که این راه نجات است.

 

وی با بیان اینکه یادواره های شهدا برگزار می شود تا ما ببینیم که الگو و افتخار ما چه کسانی هستند،افزود: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برای کسب رضای خدا مهم است.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه شهید برای پاسداری از جان هموطنانش و کیان مملکتش در برابر دشمن تا بن دندن مسلح ایستادگی کرد،‌گفت: خدا به شهدا عظمت می بخشد. همانند امام حسین(ع) که صفینه النجات شده است.

 

وی با بیان اینکه در دوران جنگ مشکلاتی که داشتیم به مراتب بیشتر از الان بوده که به حسب ظاهر در تحریم کامل هستیم اما حالمون بهتر بود،‌ادامه داد :جنگ بود و حتی سیخ خاردار به ما نمی دادند اما حال ملت ایران بهتر بود.

 

قاضی زاده به فساد و سوءمدیریت ها و مشکلات اقتصادی ساختاری قدیمی و دشمنی دشمنان انقلاب اشاره و اظهارامیدواری کرد: باهم افزایی سه قوا و پشتیبانی ملت حزب الله این امورات اصلاح خواهد شد.اما باید مراقب حالمون هم باشیم.

 

وی بابیان اینکه رهبری مسیر انقلاب را خودسازی، جامعه سازی و تمدن سازی ذکر کردند، گفت: تا خودمان را اصلاح نکنیم نمی توانیم الگو و راهنمای دیگری باشییم.

 

قاضی زاده هاشمی با بیان اینکه باید دست خانواده، کوچه و محله و همسایه خود را بگیریم، افزود: شهدا به ما نشان دادند که نباید بی تفاوت باشیم.همانند شهید مدافع حرم محمد بلباسی که همیشه در میدان بود.

 

وی با بیان اینکه جنگ اقتصادی جزء جهادهای اصغر است، گفت: دوران عظیم تری به عنوان جهاد اکبر را پیش رو داریم و پرچم داران جهاد اصغر باید پرچم دار جهاد اکبر هم باشند.

 

 

کد خبر 1151389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha