راین؛ معطر به بوی کربلای ایران/ شهیدی از شلمچه آوردند

صدها نفر از مردم راین و روستاهای اطراف، با پیکر مطهر شهید گمنام ۱۹ ساله عملیات کربلای ۵ وداع کردند و پای تابوت او اشک دلتنگی ریختند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از راین؛ در پی ورود پیکرهای مطهر چهار شهید گمنام دوران دفاع مقدس از روز سوم اسفندماه به استان؛ نقاط مختلفی میزبان پیکرهای مطهر این شهدا است.

 


 

 

شهید گمنام ۱۹ ساله عملیات کربلای ۵ که قرار است روز شنبه در تیپ ذوالفقار کرمان تدفین شود؛ پنجشنبه(۵ اسفند) به مدت یک روز میهمان مردم راین و روستاهای اطراف بود‌.

 

 


 

 

با ورود پیکر مطهر این شهید به شهر، خیل عظیم عاشقان شهدا از تپه نورالشهداء راین که محل تدفین دو شهید گمنام دوران دفاع مقدس است به استقبال آمدند و برای دقایقی، جانمایی تابوت این شهید گمنام در کنار مزار دو شهید گمنام تپه نورالشهداء لحظات عجیبی را رقم زد.
 

 


 

 

شهید گمنام ۲۲ ساله عملیات کربلای ۵ حالا به دیدار دو شهید گمنام ۱۵ و ۲۰ ساله عملیات های خیبر و والفجر ۸ آمده است و خدا می داند که میان این عشاق گمنام چه اسراری است.
 

 


 

 

پیکر مطهر این شهید گمنام سپس در روستاهای گزک، ده ملک، مظفرآباد و دهستان گروه نیز مورد استقبال گرم و پرشور مردم این روستاها قرار گرفت.

 

 



 

 

حجت الاسلام علی اکبر علیدادی سلیمانی، امام جمعه راین هدف از تدارک مراسم وداع با شهید گمنام در روستاها را بهره مندی مردم نقاط مختلف از عطر حضور شهدای گمنام و توسل به آنان و مدد جستن از ایشان در زندگی عنوان کرد.

 

 




 

وی تجدید میثاق با شهدا را یکی دیگر از برکات حضور این شهدا در نقاط مختلف دانست و افزود: درس گرفتن از زندگی آنها که مهمترین آن ولایتمداری و اخلاص است یکی دیگر از اتفاقاتی است که در کنار شهدا رقم می خورد.


 

 

امام جمعه راین اظهار کرد: ورود پیکر مطهر این شهید گمنام؛ استقبال خیل عظیم عاشقان و مشتاقان شهدا به ویژه جوانان را در تپه نورالشهدا راین و در روستاها به همراه داشت.

 



وی در پایان با اشاره به تدفین دو شهید گمنام در سال های ۹۲ و ۹۶ در راین؛ افزود: احداث یادمان شهدای گمنام بر تپه نورالشهداء راین تقریباً به اتمام رسیده است.

 

 

 

 

بر اساس گزارش شبستان؛ پیکرهای مطهر چهار شهید گمنامی که این روزها وارد کرمان شده از جمعه ششم تا یکشنبه هشتم اسفند ماه در نقاط مختلفی تدفین می شود‌.

 

 

 

 

روز جمعه یک شهید ۱۹ ساله عملیات تک دشمن که ۴ خرداد سال ۶۷ در شلمچه به شهادت رسیده است در میدان کوثر کرمان و همان روز یک شهید ۲۲ ساله عملیات کربلای ۵ که در ۱۹ دی ماه سال ۶۵ به شهادت رسیده در روستای سیرچ تدفین می شود.

 

 

 

روز شنبه هفته آینده، پیکر مطهر شهید ۱۹ ساله ای که امروز میهمان مردم راین بود و از شهدای عملیات کربلای ۵ است در محل تیپ مکانیزه ذوالفقار و آخرین شهید روز بعد، همزمان با سالروز شهادت امام موسی کاظم در پارک مادر شهر کرمان تدفین می شود که ۱۷ ساله و از شهدای عملیات بدر است که سالروز شهادت او ۲۰ اسفند سال ۶۳ تقریباً هم ایام با تدفین او هست.

 

کد خبر 1151396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha