گفتمان مقاومت تنها راه موفقیت در مقابل دنیای استکبار است 

حجت الاسلام رضا احمدی نیک گفت: امروز تنها راه موفقیت برای حفظ و تامین منافع ملی، گفتمان مقاومت و تعامل سازنده با جهان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز ۶ اسفند ماه حجت الاسلام «رضا احمدی نیک» در خطبه های نماز جمعه قلعه گنج، گفت: قیام و نهضت حضرت فاطمه زهرا (س) بعد از رحلت پیامبر (ص) در حقیقت هشدار آن حضرت درباره شروع جاهلیت دوم بود از مهمترین اهداف عاشورا نیز بود.


امام جمعه قلعه گنج افزود: عاشورا ریشه در جهل مردم داشت به همین دلیل احیای عقلانیت در اولویت قرار داشت و امروز جامعه اسلامی ما در حوزه ضد ارزشها و ارزش‌ها نیازمند عقلانیت است چرا که دشمنان به دنبال گرفتن ارزش ها و جایگزین کردن ضد ارزش ها هستند و این یک زنگ خطر بزرگ برای جوامع اسلامی و جامعه ما است.

وی تصریح کرد: یکی از مسائل بسیار مهم و روز جامعه ما ضرورت جهت گیری و هدف گذاری صحیح و درست در جهاد تبیین برای مقابله با دشمن و خنثی کردن نقشه‌های آنها است.

حجت الاسلام احمدی نیک بیان کرد: استمرار انقلاب ما دنبال کردن و به سرانجام رساندن اهدافی نظیر پیشرفت کشور، عدالت اجتماعی، اقتدار، تشکیل جامعه اسلامی و در نهایت رسیدن به تمدن نوین اسلامی است.

خطیب جمعه قلعه گنج ابراز کرد: پس از پیروزی انقلاب فعالیت‌ها و اقدامات بسیار زیادی برای استمرار انقلاب انجام شده اما دشمن می کوشد تا نسل جدید و جوان در جریان این دستاوردها قرار نگیرند.

وی ادامه داد: نباید اجازه دهیم مشکلات موجود کشور وجودروی این همه فعالیت‌های مهم و بزرگی که در سال های پس از پیروزی انقلاب اسلامی انجام گرفته، گرد و غبار بنشاند بنابراین نباید فعالیت‌های مهم و بزرگ را نادیده گرفت.

حجت الاسلام احمدی نیک تاکید کرد: نباید اجازه داد که دشمن با جنگ اقتصادی و رسانه‌ای دستاوردهای انقلاب اسلامی را تحت شعاع قرار دهد و این وظیفه همه ما دلسوزان نظام و انقلاب است که با جهاد تبیین و روشنگری به جنگ دشمن برویم.

امام جمعه قلعه گنج نمونه ای از جنگ رسانه ای دشمن را، جنگ رسانه ای برای پیروزی غرب در مذاکرات دانست و اضافه کرد: از نظر فنی چیزی برای پایان مذاکرات باقی نمانده و فقط اراده سیاسی طرف غربی و آمریکایی ها مانده است، آنها تنها راه پیروزی را جنگ رسانه‌ای می‌دانند.

وی خاطرنشان کرد: عده ای دلداده غرب در داخل کشور، گفتمان مقاومت را ناکارآمد می دانند و می گویند بهتر است که ایران با آمریکا و غرب سازش کند تا چیزی نصیبشان شود زیرا گفتمان سازش بهتر و کارآمدتر است.

حجت الاسلام احمدی نیک یادآور شد: این در حالی است که نمونه های فراوانی از گفتمان سازش وجود دارد که جزء ذلت و شکست چیزی به همراه نداشته است از قصه پر غصه فلسطین گرفته تا مصر و برخی کشورهای عربی، تا مسئله امروز اوکراین، لیبی و معمر قذافی و عراق صدام که سازش کردند امروز اوضاع آن‌ها را می‌بینیم.

خطیب جمعه قلعه گنج تاکید کرد: امروز تنها راه موفقیت برای حفظ و تامین منافع ملی، گفتمان مقاومت و تعامل سازنده با جهان است.

وی یکی از اصول کاری که وظیفه امام جمعه را دفاع از حقوق مردم و رساندن دغدغه و مشکلات آنها به گوش مسئولان برشمرد و افزود: ما با همه مسئولان دوست، رفیق و برادر هستیم اما اعلام کردیم که خط قرمز ما مردم هستند.

حجت الاسلام احمدی نیک خدمت به مردم، حل مشکلات آنها و تکریم ارباب رجوع را از وظایف مسئولین دانست و عنوان کرد: بنده در کارهای اجرایی دخالت نکرده و نخواهم کرد اما اگر جایی کاری به نفع مردم و شهرستان باشد دفاع می‌کنم و اگر کار خلاف باشد تذکر داده و می دهم.

امام جمعه قلعه گنج در خاتمه یادآور شد: بنده در شورای اسلامی شهر و شهرداری دخالت نکرده و نخواهم کرد اما می‌گویم باید عدالت در توسعه متوازن برای همه مردم شهر برقرار باشد و از مسئولان ستاد بحران، شهرداری‌ها، دهیاری‌ها و بنیاد علوی می خواهم از طریق تریبون نماز جمعه به مردم گزارش فعالیت های خود را ارائه کنند.

کد خبر 1151404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha