محبت پایه حکومت علوی است/مبارزه با فساد با احیا حقوق عامه

حجت الاسلام راعی با اشاره به سبک مدیریتی و زندگی اسلام گفت: محبت پایه حکومت علوی و سبک زندگی معصومین(ع) است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، حجت الاسلام «مسعود راعی« در همایش حقوق عامه(تئوری تاعمل) به ابعاد مختلف زندگی اسلامی و حکومت ائمه معصومین(ع) اشاره کرد و اظهارداشت: محبت پایه حکومت علوی و سبک زندگی معصومین(ع) است که ارتقا مرتبه و افزایش سطح محبت موجب تبدیل به رحمت و لطف خواهد شد.

 

رئیس دانشکده حقوق و الهیات دانشگاه آزاد نجف آباد حکمرانی مطلوب را برگرفته از اصول مبانی دینی از جمله توصیه های امیرالمومنین دانست و افزود: حقوق عامه به دنبال تحقق حکمرانی مطلوب است که عزت اسلام را به همراه دارد.

 

وی ادامه داد: در نظام جمهوری اسلامی ایران احیا حقوق عامه و احصا مصادیق و اجرای آن موجب عزت انقلاب و امیدواری مردم و یاس دشمن خواهد شد.

حجت الاسلام راعی ادبیات حقوق عامه را سرشار از محبت و به دور از دستور عنوان کرد و اذعان داشت: فهم این موضوع برای مسئولان ضرورت دارد تا اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران ارباب رجوع را تکریم و مطیع و خدمت رسان به مردم باشند.

 

وی با اشاره به نارضایتی ها و برخی از مصادیق فساد در سیستم اداری کشور، خاطرنشان کرد: انقلاب فکری در بین کارمندان و مسئولان نیاز است تا خود توبیخی نسبت به کم کاری های خود انجام و امور مردم را اصلاح کنند.

 

استاد حقوق دانشگاه آزاد نجف آباد وجود تخلف در زیر مجموعه یک مدیر و دستگاه اجرایی را ناشی از نبود باور صادقانه در خدمت به مردم  و نظارت بالادستی بیان کرد و گفت: مدیران چنین نهادهایی باید بر مسئولیت کارکنان خود نظارت

داشته و برای حفظ بیت المال و تکریم مردم و خدمت به آنان تدبیر کنند.

 

مبارزه با فساد با احیا حقوق عامه

 

وی حقوق عامه را که موضوعی فراگیر و گسترده است و مقوله ای مهم برای ایجاد رضایتمندی و مبارزه با فساد معرفی کرد و ادامه داد:‌ مبارزه با فساد با احیا حقوق عامه محقق می شود و جامعه ای که دارای فساد شده یعنی به حقوق عامه بی تفاوت است.

حجت الاسلام راعی با بیان اینکه مصوبات مجلس و بخشنامه های هیات دولت باید حقوق عامه مردم را تامین کند، یادآورشد: بی توجهی به ابعاد زندگی مردم در ارائه مصوبه و بخشنامه حق الناس محسوب و حقوق عامه را ضایع می

کند.

 

وی با اشاره به ضرورت کارآمدی و به روز بودن قوانین گفت: علوم روز باید به تحقق چنین موضوعی کمک کند و متناسب با نیاز روز قوانین عرضه شود.

کد خبر 1151413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha