آزادسازی سواحل کشور یک حرکت بزرگ انقلابی، از سوی دولت است

امام جمعه بجنورد گفت: از سال ۱۳۸۶ آیین‌نامه آزادسازی سواحل مطرح بود، ولی متأسفانه هیچ‌یک از دولت‌های قبلی به این بحث ورود پیدا نکردند و امروز با تلاش دولت، این مهم بعد از ۱۴ سال و طی ۲۰ روز اجرایی شد، که این امر یک حرکت بزرگ انقلابی است.

به‌ گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، «حجت‌الاسلام و المسلمین رضا نوری» امروز (۶ بهمن) در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای بزرگ امام‌خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، به مناسبت‌های هفته جاری اشاره کرد و بعثت نبی مکرم اسلام را بزرگ‌ترین نعمت الهی دانست و گفت: پیامبر آمد تا ارزش‌های دوره جاهلیت را از بین ببرد و ارزش‌های والای انسانی را زنده کند.

 

امام جمعه بجنورد افزود: پیامبر مبعوث شد تا میثاق فطری که در نهاد همه انسان‌ها گذاشته شده با بیان و تفکرات خودش زنده کند و تحولی را در دنیای فاسد و زیاده‌خواه جاهلیت ایجاد کند.
 

وی به بیان برخی از ویژگی‌های دوره جاهلیت که در قرآن کریم نیز به آن‌ها اشاره شده‌است پرداخت و بیان کرد: متأسفانه برخی از جاهلیت هایی که در دوره امروز وجود دارد و در نظام‌های استکباری قابل شهود است، در دوره جاهلیت زمان پیامبر نیز وجود داشت و پیامبر برای آن‌ها مبعوث شد تا با آن‌ها مبارزه کند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی اظهارکرد: اگر نگاه کنیم، کسانی که مدیریت جامعه عرب را در زمان پیامبر به‌عهده داشتند، حاکمان امروز نیز امثال ترامپ، صدام و حاکمان کشورهای اروپایی دارای این ویژگی‌های جاهلیت و یا شاید بدتر از آن هستند.

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری دومین ویژگی جامعه‌های جاهلیت را قوانین و احکام جاهلانه دانست و بیان کرد: بالاترین حکم و برترین قانون، قانون خدا و برترین نظام تربیتی، نظام تربیتی است که از سوی خداوند مطرح شده است.

 

 

وی تصریح کرد: امروز اگر نگاه کنیم، نظام‌های تربیتی که وجود دارد و قوانین که در جوامع غربی حاکم بوده و ارزش‌هایی که براساس آن پیش می‌روند، برخاسته از مکاتب انحرافی، غیرانسانی و غیرالهی است و این نظام فاسد صهیونیسمی، لیبرالیستی و کمونیستی و انواع نظام‌هایی که ریشه در نفی معنویت خدا و نفی حاکمیت الهی دارد.
 

 

وی یکی از ویژگی‌های نظام لیبرالیسم را که امروزه اکثر کشورهای غربی به آن دچار شده‌اند را نفی خدا و معنویت در بحث قانون‌گذاری و احکام اجتماعی خواند.

 

امام جمعه بجنورد سومین ویژگی‌ دوران جاهلیت را خودآرایی زنان جاهلی در بیرون از منزل بیان کرد و گفت:  در قرآن به زنان خطاب شده که زندگی خودتان را داشته باشید و اگر تبرج و خود آرایی هست باید وجود در زندگی شخصی خودتان باشد و با خودآرایی و بی‌عفتی از خانه بیرون نروید که امروز شاهدیم این ویژگی جاهلانه نیز در کشورهای اروپایی و غربی وجود دارد.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم دنیای غرب گرفتار این امر شده و آن را ارزش می‌داند و عفت و حیا را ضد ارزش تلقی می‌کند و در کشوری مثل فرانسه که آزاداندیشی او گوش جهان را پر کرده‌است، مانع ورود زنان محجبه به مدارس و دانشگاه‌ها می‌شود و آن ها در خیابان‌ها امنیت جانی، روحی و روانی ندارند.
 

 

وی در ادامه به خدمات و تلاش‌های صورت‌گرفته از سوی دولت اشاره کرد و افزود:یکی از مباحثی که دولت اخیرا خوب وارد شده، بحث آزادسازی سواحل است که جای تشکر دارد از دولت، قوه قضاییه و مجلس که همکاری کرده و این تصمیم را اجرایی کردند.

 

 

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه از سال 1386 آیین‌نامه آزادسازی سواحل مطرح بود، ولی متأسفانه هیچ‌یک از دولت‌های قبلی ورود به این بحث پیدا نکردند که یا ترسیدن و یا نخواستند آن را اجرایی کنند، گفت: امروز با تلاش دولت این آیین‌نامه بعد از 14 سال اجرایی شد و این امر یک حرکت بزرگ انقلابی است که در مدت 20 روز صورت گرفت.

 

 

حجت الاسلام والمسلمین نوری افزود: اگر مردم و قوای سه‌گانه باهم باشند، هیچ مشکلی نیست که در کشور حل نشود و امیدواریم که این تلاش ها برای برآورده شدن خواست ها و نیازهای مردم ادامه پیدا کند.

 

 

وی حمایت از تولید و صنعت و تسهیل دادن در روند اخذ مجوزها را از دیگر خواسته های مردم برشمرد و اظهار کرد: دستور این امر نیز داده شده و امیدواریم به زودی با الکترونیکی شدن مجوزها این مهم نیز محقق شود تا با سرمایه گذاری در این حوزه، زمینه اشتغال بیشتر و رونق اقتصاد کشور فراهم شود.

 

 

 

کد خبر 1151461

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha