کرمانی ها ۷۰ میلیارد تومان زکات پرداخت کردند 

اژدری گفت:امسال بیش از ۷۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در استان کرمان جمع آوری شده که این مبلغ در راستای تامین جهیزیه، ساخت مسکن محرومین، ساخت خانه عالم و حسینیه در روستاها هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، عصر امروز ۷ اسفندماه نشست شورای زکات شهرستان عنبرآباد در دفتر امام جمعه این شهرستان، برگزار شد.

حجت الاسلام «اژدری» در این نشست، گفت: امسال بیش از ۷۰ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در استان کرمان جمع آوری شده که این مبلغ در راستای تامین جهیزیه، ساخت مسکن محرومین، ساخت خانه عالم و حسینیه در روستاها، ساخت سرویس بهداشتی، حمایت از دانشجویان و دانش آموزان و غیره هزینه شده است.

مسئول زکات استان کرمان بیان کرد: فلسفه زکات رشد وکمک به فقرا ونیازمندان است همه ما دغدغه نیازمندان را داریم.

وی اظهار کرد: از این پس زکاتی که جمع آوری می شود در همان روستا مصرف خواهیم کرد تا مشکلات روستا به واسطه تلاش و همت خود مردم روستا با زکاتی پرداختی آنها رفع شود.


یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ زکات در جامعه بیان آثار، فواید و برکات آن است


حجت الاسلام «حمید بامری» در این نشست، گفت: یکی از ضروریات و واجبات دین بحث زکات است و به اهمیت آن در دین ما و سایر ادیان توصیه و سفارش شده است.

امام جمعه عنبرآباد خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه های ترویج فرهنگ زکات در جامعه، بیان آثار، فواید و برکات آن است و روحانیت، سازمان ها و نهادهای مربوطه می توانند نقش بسزایی در فرهنگ سازی، تبیین و آگاه کردن مردم نسبت به زکات داشته باشند.

وی ابراز کرد:همه ما در جامعه اسلامی باید به پرداخت زکات توجه کنیم و اگر آثار زکات در جامعه تببین شود، فاصله بین غنی و فقیر از بین خواهد رفت و این همه آسیب اجتماعی نخواهیم داشت.

حجت الاسلام بامری اظهار کرد: هنگامی که مردم از آثار معنوی زکات در زندگی مطلع شوند نسبت به پرداخت آن نیز ترغیب خواهند شد و همه ما در این میدان وظیفه داریم.

امام جمعه عنبرآباد با بیان این مطلب که امسال بیش از ۴ میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی در عنبرآباد جمع آوری شده، یادآور شد: زکات جمع آوری شده در زمینه های درمانی، معیشت، ساخت مسکن محرومین، ساخت خانه عالم، موارد بهداشتی و غیره هزینه می شود.

وی در خاتمه عنوان کرد: در مجموع امسال نسبت به سال گذشته قریب ۴۰ درصد پرداخت زکات رشد داشته است و امیدواریم در آینده رشد چشمگیر و بیشتری را شاهد باشیم.

گفتنی است؛ در پایان نشست شورای زکات شهرستان عنبرآباد با اهدای هدایایی از  ۶ نفر از عاملین و مودیان زکات در سطح شهرستان عنبرآباد تجلیل شد.

کد خبر 1151465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha