جنگ رسانه ای غرب برای پیروزی در مذاکرات

حجت الاسلام موسوی به جنگ رسانه‌ای غرب برای پیروزی در مذاکرات اشاره کرد و گفت: این روزها مذاکرات وین در مسیری درست در جریان است و روزهای حساسی را می‌گذراند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، امام جمعه قیدار ظهر امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن تقدیر از آزاد شدن سواحل دریای خزر و تشویق مسؤولان برای مبارزه با فساد با همین سرعت عمل، به جنگ روسیه و اوکراین اشاره و با تاکید بر اینکه جنگ هیچ وقت راه‌کار درستی نبوده چرا که نابسامانی در همه امور را موجب می‌شود، به مذاکرات وین اشاره و خواستار هوشیاری در مورد جنگ رسانه‌ای برای القای درخواست‌های طرف غربی شدند.

 

حجت‌الاسلام علی موسوی به در پیش بودن 27 رجب بعثت نبی مکرم اسلام اشاره و تصریح کرد: مبعث، عید برانگیخته شدن براى از بین بردن رنج‌هاى بشر مانند رنج‌هایی مثل بندگى غیر خدا، استقرار ظلم و بى‌‏عدالتى، شکاف طبقاتی میان مردم است.

 

وی به جنگ رسانه‌ای غرب برای پیروزی در مذاکرات اشاره کرد و گفت: این روزها مذاکرات وین در مسیری درست در جریان است و روزهای حساسی را می‌گذراند و تقریبا از ابعاد فنی کار، چیزی باقی نمانده است آن چه درحال حاضر مهم است وجود یک اراده سیاسی در طرف غربی و در واقع توپ در میدان آمریکا است به همین دلیل تیم رسانه‌ای غربی‌ها می‌داند تنها راه عوض کردن میدان بازی، جنگ رسانه‌ای و کشاندن موضوع به میان افکار عمومی است.

 

امام جمعه قیدار ادامه داد: غربی‌ها با جنگ رسانه‌ای مشخصا در حال القای این معنا به افکار عمومی است که غرب به ویژه آمریکا آمادگی کامل برای توافق را دارد اما این طرف ایرانی است که با وجود محدودیت زمان، حاضر به اتمام مذاکرات و تن دادن به توافق نیست.

 

وی هدف دیگر از جنگ رسانه‌ای را القای این نکته از سوی آمریکایی‌ها در افکار عمومی داخل ایران است که مذاکره مستقیم می‌تواند گره‌گشای مشکلات باقیمانده در مذاکرات باشد و سرعت دستیابی به توافق را افزایش دهد، حال آنکه تمام گره‌هایی که امکان گشایش آن با مذاکره قابل انجام بوده تقریبا باز شده و این تصمیم سیاسی از سوی آمریکاست که می‌تواند گره‌های مهم باقی مانده را بگشاید و جریان تحریف در داخل کشور هم به دنبال برجسته سازی گفتمان سازش در مقابل گفتمان مقاومت است.

 

کد خبر 1151467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha